Avatar billede duno Nybegynder
19. februar 2008 - 14:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

update i SQL

Jeg skal opdatere et allerede eksisterende tal med +1
det skal være noget i stil med ( X skal opdateres )

strSQL = "UPDATE person SET click = X WHERE id = "& request.querystring("PersonID") &";
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. februar 2008 - 14:52 #1
strSQL = "UPDATE person SET click = click+1 WHERE id = "& request.querystring("PersonID") &";
Avatar billede nielle Nybegynder
19. februar 2008 - 15:02 #2
... nemlig, men drop lige den sidste:

... &";
Avatar billede duno Nybegynder
19. februar 2008 - 15:10 #3
så samlet burde det være

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = ("driver={MySQL ODBC 3.51 Driver ... ... .. ")
Conn.Open DSN

strSQL = "UPDATE person SET click = click+1 WHERE id = "& request.querystring("PersonID")

Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing

%>
Avatar billede nielle Nybegynder
19. februar 2008 - 15:26 #4
Korrekt ... selvfølgelig forudsat at det er i ASP + VB Script ;^)
Avatar billede duno Nybegynder
19. februar 2008 - 17:46 #5
i gamle dage havde jeg følgende funktion med

tmp = rs("adresse")
if instr(tmp, "http://") then
  response.redirect tmp
else
  response.redirect "http://" & tmp
end if

men hvordan henter man det som jeg i gamle dage hentede med eks rs("adresse")
Avatar billede duno Nybegynder
19. februar 2008 - 18:07 #6
hmm.. det løste jeg lige slv :o)

skriver i ikke svar så smider jeg 25 til niell og 20 til michael_stim
Avatar billede nielle Nybegynder
19. februar 2008 - 18:11 #7
Nej tak, de skal da alle retmæssigt gå til michael_stim. Jeg har bare bidraget med en lille "ja det er rigtigt" :^)
Avatar billede duno Nybegynder
19. februar 2008 - 18:13 #8
og et

nemlig, men drop lige den sidste:

... &";

hvis det er iorden med dig så ryger det hele til michael_stim
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. februar 2008 - 18:15 #9
Ellers tak, samler ikke på point ;o)
Avatar billede duno Nybegynder
19. februar 2008 - 18:52 #10
se så har vi jo et problem..!!!

nielle du har hjulpet mig så meget igennem tiden, så disse points bør gå til dig når michael_stim ikke vil have dem
Avatar billede nielle Nybegynder
19. februar 2008 - 19:44 #11
Takker for tilbudet. Mit princip er dog at jeg ikke tager imod point i et spørgsmål som andre har fortjent mere end mig. Så du bliver nok nødt til at tage dem her tilbage igen. Men ellers tak for tilbudet, og jeg skal skam nok hjælpe dig en anden gang. :^)
Avatar billede duno Nybegynder
19. februar 2008 - 20:23 #12
ok.. så bukker og takker jeg for "gratis" hjælp, dette site og dets brugere er fantastisk(e)!!