Avatar billede ludolange Nybegynder
17. februar 2008 - 16:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hjælp til 2 koder

Den første:

Når jeg har et link der åbner i et billede nyt vindue - hvordan er det så jeg får det vindue tilpasset det billede?

Den anden:

Jeg har et link som åbner en side - jeg vil gerne ha at den omdirigere til en anden side hvordan gør jeg det?
Avatar billede gurly Praktikant
17. februar 2008 - 17:24 #1
du kan jo lave linket så det peger direkte på jpeg filen, altså unlade at lave htm side til billedet, explorer vil så selv åbne billedet i en side

eller du kan definere vinduets størrelse i selve linket

<a href="side.htm" target="_blank" title="skriv-titlen.her" onclick="window.open('siden.htm','','toolbar=no, location=no, directories=no, status=no, menubar=no, scrollbars=no, resizable=yes,  width=700, height=500,left=100, top=130'); return false;">Tekst-på-linket-her</a>

(adressen til siden skal rettes to steder i koden)

det med at redirekte, der skal du i den side du åbner indsætte følgende i sidens HEAD

<meta http-equiv="Refresh" content="10;url=http://www.adressen.dk">

her er koden lavet så den først redirecter efter 10 sekunder, du kan rette der hvor der står 10 i koden, rette det til 0 eller hvad du nu vil
Avatar billede gurly Praktikant
18. februar 2008 - 16:32 #2
Kunne du bruge det ?
Avatar billede roenving Novice
18. februar 2008 - 23:09 #3
Til den første kan du måske bruge dette link: http://roenving.users.whitehat.dk/WD1ResizeTilBillede.html

-- og den anden skal du være lidt omhyggelig, hvis du har brug for at være synlig på søgemaskiner, for de har det med at tage det for snyd, hvis man omdirigerer ...

-- evt. kan du gøre det med noget javascript, som de ikke kan forstå (i hvert fald direkte !-)