Avatar billede kasim Nybegynder
15. februar 2008 - 21:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

INSERT INTO problem

Hej, jeg er ved at lave en opret download, men når jeg skriver alt det der og vælger den fil. Så uploader den filen, men den sætter ikke tabellen ind i databasen altså den INSERT INTO som man kan se nederst. Nogen der kan hjælpe?

<?
session_start();
$username = $_SESSION["username"];
include "bbcode.php";
include "config.php";
$query = mysql_query ("SELECT * FROM members where username='$username'") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
$brugernavn = $row["username"];
}
?>
<script type="text/javascript">
function addSmilie(text) {
text=''+text+'';
if ( document.getElementById('txt').createTextRange && document.getElementById('txt').caretPos) {
var caretPos=document.getElementById('txt').caretPos;
caretPos.text=caretPos.text.charAt(caretPos.text.length-1)==''?text+'':text;
document.getElementById('txt').focus();
} else {
document.getElementById('txt').value+=text;
document.getElementById('txt').focus();
}
}</script>
<form action="?side=oprettjek" method="post" enctype="multipart/form-data">Kategori: <br><select name="kategori" size="1">
  <option value="php">Webprogrammering: PHP</option>
  <option value="asp">Webprogrammering: ASP</option>
  <option value="perl">Webprogrammering: Perl</option>
  <option value="javascript">Webprogrammering: JavaScript</option>
  <option value="html">Webprogrammering: HTML</option>
  <option value="templates/css">Webprogrammering: Templates/CSS</option>
  <option value="java">Programmering: JAVA</option>
  <option value="c/c++">Programmering: C/C++</option>
  <option value="delphi">Programmering: Delphi</option>
  <option value=".net">Programmering: .NET</option>
  <option value="visual_basic">Programmering: Visual Basic</option>
  <option value="regular_expressions">Programmering: Regular Expressions</option>
  <option value="flash">Software: Flash</option>
  <option value="3d">Software: 3D</option>
  <option value="photoshop">Software: Photoshop</option>
  <option value="spil">Software: Spil</option>
  <option value="paintshop">Software: Paintshop</option>
  <option value="web-programmer">Software: Web-programmer</option>
</select><br>Navn:<br> <input type="text" name="navn"><br>Beskrivelse:<br><input type="button" value="Link" onclick="addSmilie('[link][/link]');"> -
<input type="button" value="Citat" onclick="addSmilie('
""
');"> -
<input type="button" value="Center" onclick="addSmilie('
');"> -
<input type="button" value="F" style="font-weight:bold;" onclick="addSmilie('');"> -
<input type="button" value="K" style="font-style:italic;" onclick="addSmilie('');"> -
<input type="button" value="U" style="text-decoration:underline;" onclick="addSmilie('');"><br><textarea name="beskrivelse" rows="9" cols="30" id="txt"></textarea><br>Fil: <br><input type="file" name="fil"><br><input type="submit" value="Indsend Download"><br><font color="#FF0000"><i>NB: Filen skal være pakket ind i RAR eller ZIP format!</i></font>
<?
if ($_GET["side"]=="oprettjek"){
$navn = mysql_real_escape_string( $_POST["navn"] );
$beskrivelse = mysql_real_escape_string( $_POST["beskrivelse"] );
$kategori = mysql_real_escape_string( $_POST["kategori"] );
$dato = date("m.d.y");

if ($_FILES['fil'])
{
$destination = "downloadfiler/" . $_FILES['fil']['name'];

$fil = $_FILES['fil']['name'];
$size = $_FILES['fil']['size'];

if (move_uploaded_file($_FILES['fil']['tmp_name'], $destination))
    {

mysql_query("INSERT INTO script_download (id,navn,kategori,forfatter,dato,downloads,filen,godkendt,beskrivelse,size) VALUES ('','$navn','$kategori','$username','$dato','0','$fil','nej','$beskrivelse','$size')");
echo "Handlingen blev udført";
} else{
      echo "Der er sket en fejl";
    }
?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. februar 2008 - 21:36 #1
Du kan starte med at smide: or die(mysql_error()); efter:
VALUES ('','$navn','$kategori','$username','$dato','0','$fil','nej','$beskrivelse','$size')");

Så det bliver:
VALUES ('','$navn','$kategori','$username','$dato','0','$fil','nej','$beskrivelse','$size')") or die(mysql_error());
Avatar billede hmm10 Nybegynder
16. februar 2008 - 00:29 #2
Er id sat til at være unik og auto_increment - og er null tilladt i downloads?
Avatar billede hmm10 Nybegynder
16. februar 2008 - 00:30 #3
Når den til 'echo "Der er sket en fejl";' ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. februar 2008 - 06:59 #4
Jeg synes måske du skal flytte indsættelsen ovenover din <form>
Nogle gange kan det drille at have den efter.
Avatar billede kasim Nybegynder
16. februar 2008 - 15:19 #5
hej har rettet fejl selv glemte lige noget så det virker nu, men når jeg så vil downloade filen siger den noget med at den ikke kan downloades og ikke er tilgængelig
måske er det noget med chmod ved ik, har prøvet med "777"!
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. februar 2008 - 17:26 #6
Lidt svært at sige, da der måske mangler lidt mere kode, som viser selve download af filen.
Avatar billede kasim Nybegynder
19. februar 2008 - 14:23 #7
har fået det til at virke
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. februar 2008 - 14:31 #8
Hvad var løsningen?
Avatar billede kasim Nybegynder
21. februar 2008 - 13:13 #9
manglede at sætte size ind hahah :P