Avatar billede frank74 Nybegynder
15. februar 2008 - 12:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl i tæller.

Ved hjælp at lidt Flash og følgende ASP script opdatere jeg en TXT fil (counter.txt)
---------------------------
<%
gv_filename = Server.MapPath("counter.txt")
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set fp = fso.OpenTextFile(gv_filename, 1)
old = fp.ReadLine
fp.Close

old = Split(old, "=")
NewCount = CInt(old(1)) + 1
gv_New = "Count=" & CStr(NewCount)

Set gv_fp = fso.OpenTextFile(gv_filename,2, True)
gv_fp.WriteLine(gv_New)
gv_fp.Close

Response.Write(gv_New)

%>
---------------------------
counter.txt filen indeholder bare følgende:
---------------------------
Count=32769
---------------------------
Mit problem består i at tælleren er gået i stå ved de 32769.
Hvad er det magiske ved dette tal??
Hvis jeg ændre tallet til et der er størrere virker det stadig ikke. Men ændre jeg tallet til et der er mindre, virker det fint igen. Indtil tælleren når 32769 igen.
HJÆÆÆLP.
Avatar billede fennec Nybegynder
15. februar 2008 - 12:26 #1
Sikkert fordi Integer kun går dertil. Brug en større type:
NewCount = CDbl(old(1)) + 1
Avatar billede fennec Nybegynder
15. februar 2008 - 12:28 #2
Doubble kan indeholde decimal tal så du er måske mere intreseret i at bruge Long:
NewCount = CLng(old(1)) + 1
Avatar billede frank74 Nybegynder
15. februar 2008 - 12:42 #3
Jubii min tæller virker igen. :-) Men hvor højt går den nye type så til?? ;-)
Smid et svar...
Avatar billede fennec Nybegynder
15. februar 2008 - 12:52 #4
Den går til 2,147,483,647

Hvis det ikke er nok så brug Dbl. Den kan vist indeholde noget ala 2^36 i heltal.

Du kan læse lidt mere om typerne her:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa189284(office.10).aspx
Avatar billede davidfossil Nybegynder
15. februar 2008 - 17:26 #5
> Hvis det ikke er nok så brug Dbl. Den kan vist indeholde noget ala 2^36 i heltal.

Hehe - når en long ikke længere går som hit counter er det måske også på tide at finde et bedre værktøj til måling af sin trafik :)