Avatar billede hedemann Nybegynder
14. februar 2008 - 14:38 Der er 3 kommentarer

img i en listbox

Jeg vil gerne vise om rækkerne af data er iorden inde de indlæses i en tabel, og vil i den forbindelse indsætte rækkerne i en listbox. Hvis rækken er iorden skal der indsættes en grønt flueben og ved fejl at udråbstegn.

Umiddelbart kan jeg ikke se at det er muligt at indsætte img i listbox - men det kan jo godt være mig der ikke er "knøv nok" ;-)

Jeg er åben for andre forslag, bare meningen er der

Der er tale om VB.net
Avatar billede powerpunk Nybegynder
14. februar 2008 - 15:01 #1
Brug et ListView i stedet.

Der kan du pille lidt ved nogle properties som får den til at opføre sig meget som en listbox. Det er vist noget med at sætte:
HeaderStyle = None
View = details
Og så tilføje en ImageList eller lignenden som den kan snuppe billeder fra til de enkelte ListViewItems.
Avatar billede hedemann Nybegynder
14. februar 2008 - 22:47 #2
Jeg er ikke helt klar over om jeg er det rigtig sted - men det skal bruges til hjemmesider udviklet i VB.Net og under Toolbox er der ingen ListView'er...
Avatar billede powerpunk Nybegynder
15. februar 2008 - 08:43 #3
Nej så er du nok på den... ListView er en Windows Forms ting.
(Der er en kategori der hedder ASP.NET det er nok mere der sådan noget passer ind...)

Dermed ikke sagt at der ikke kan findes hjælp i denne kategori ;-), men umiddelbart mener jeg ikke at en ASP ListBox kan holde nogetsomhelst andet end tekst.

Jeg har engang rodet mig ud i noget avanceret leg med at bygge noget der ligner en listbox op ved hjælp at et <div> tag, noget css og lidt javascript... Det er noget med at sætte 'overflow' i css'en på tabellen så der kommer scrollbars og så bygge en tabel inden i div'en med noget javascript der styrer hvad der er klikket på osv. Lidt avanceret... og det kræver nok at du er fortrolig med javascript og css.

En nemmere løsning kunne være at ændre farven på tekst eller baggrund i listbox elementet.
Det kan du gøre sådan her:
  ListBox1.Items(1).Attributes.Add("style", "color:red");