Avatar billede badassjuncker Nybegynder
14. februar 2008 - 11:18 Der er 31 kommentarer

Show local ip i en browser.

Hej Alle

Jeg har en html fil der skal afvikles lokalt fra computeren. Er der nogen der kender koden som jeg skal sætte ind for at den viser f.eks. ?

___
Din IP er : 10.126.13.1
___

Jeg har kun notepad at editere med og jeg må også vide hvor jeg skal sætte koden ind henne.

vh
Anders
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
14. februar 2008 - 11:19 #1
Det ville også være smart med PC-navnet her.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2008 - 11:24 #2
Lav en søgning på google efter javascript show IP
Avatar billede w13 Novice
14. februar 2008 - 11:26 #3
Det mener jeg ikke, du kan, uden at bruge ASP/PHP eller Server Side Includes (SSI).

Dette burde gøre tricket med SSI:

<span id="dinip">&nbsp;</span>

<script type="text/javascript" language="Javascript">
var ip='<!--#echo var="REMOTE_ADDR"-->';
document.getElementById("dinip").firstChild.nodeValue="Din IP er: "+ip;
</script>
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2008 - 11:30 #4
ah, ja kiggede lige efter. Du skal som w13 siger, sikkert over noget server side. AJAX kan vel også anvendes
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
14. februar 2008 - 13:08 #5
ok.. har allerede søgt på google, uden at finde noget jeg kunne finde ud af at bruge.
Jeg er ikke koder og aner ikke hvad jeg skal gøre med denne kode. Vil det være nok bare at sætte det ind i html dokumentet med notepad?
Avatar billede w13 Novice
14. februar 2008 - 13:15 #6
Kun hvis du kan køre SSI (Server Side Includes) på din "server", som i dette tilfælde er lokalt. Og det har jeg på fornemmelsen, at du ikke kan..
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
14. februar 2008 - 13:26 #7
vil det sige at det overhovedet ikke er muligt at lave en html fil der viser den lokale ip når den åbnes?...
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
14. februar 2008 - 13:27 #8
hvad med noget java class?
Avatar billede w13 Novice
14. februar 2008 - 14:39 #9
Java kan jo sættes til at lave næsten hvadsomhelst, så det ville kunne gøre det ja. Dvs. hvis du fik lavet/fandt et Java-program, som du kunne indsætte på siden.
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
14. februar 2008 - 16:07 #10
kan i hjælpe med det? jeg har kigget efter det men kan ikke finde ud af det...
Avatar billede w13 Novice
14. februar 2008 - 16:08 #11
Jeg kender intet sådan Javaprogram. Derfor foreslog jeg det heller ikke. Jeg programmerer heller ikke Java.
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
15. februar 2008 - 10:12 #12
jeg giver op tror jeg.. :-(
Avatar billede w13 Novice
15. februar 2008 - 12:58 #13
Hvad skulle du bruge IP'en til?
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
15. februar 2008 - 13:24 #14
det en informations side på arbejdet som skal vise ip´en, så jeg skal ikke guide brugeren ned i CMD, ipconfig hvergang. istedet slår de bare på på siden.
Avatar billede w13 Novice
15. februar 2008 - 14:49 #15
Ja ok. Alternativt kan du jo lægge et link til: http://myip.dk/ =)
Avatar billede w13 Novice
15. februar 2008 - 14:49 #16
(Eller redirecte til den, naturligvis)
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2008 - 15:02 #17
Det er vel lidt problematisk hvis man skal bruge IP nummeret til den lokale maskine på det lokale netværk. Den hedder jo ikke 10.10 udenfor det interne netværk, så myip ville ikke give et brugpart resultat.
Avatar billede w13 Novice
15. februar 2008 - 15:17 #18
Ah ja, self. Damn.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2008 - 15:38 #19
Men OP'eren er jo ved at skrive en HTML side. Den skal vel ligge et sted. Det ville give mest mening at lægge den på en webserver, og hvis det er en webserver som kan se det interne netværk (er det ikke det som hedder intranet??, ikke noget jeg følger så meget med i). Så er det jo bare at se hvilke muligheder den server tilbyder: CGI, PHP, ASP, evt. ServerSide Include som allerede er foreslået.

Jeg ville mene at en java applet ville være overkill hvis bare vi har en webserver til rådighed.

Hvis der ikke er nogen webserver på det interne netværk, kunne man vel bare lave en Python TK applet som laver tingene, så skal brugeren bare klikke på denne applet. (ikke at jeg lige ved hvordan man skriver sådan en)
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
15. februar 2008 - 16:52 #20
filen skal bare ligge lokalt på pc´en.. "c:\util\dinhelpdesk.html" ikke noget med at hente scripts ind fra nettet eller nogen servere.
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2008 - 18:11 #21
<ole>

Så er din IP normalt: 127.0.0.1  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2008 - 18:13 #22
Du har ikke mulighed for at finde den IP din router sætter udadtil på WWW - men kun din lokale IP, som hvis du ikke har ændret noget i den retning er 127.0.0.1
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
17. februar 2008 - 20:03 #23
det kan selvfølgelig lade sig gøre at se den lokale ip via et script eller lign... ikke den interne ip. Jeg må bare sande at det ikke er her mit problem skal løses :-(
Avatar billede olebole Juniormester
18. februar 2008 - 00:35 #24
Jeg tror ikke nogen i tråden endnu har forstået, hvad det præcist er, du er ude på  :)
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
18. februar 2008 - 08:13 #25
hehe præcis :-)
Avatar billede olebole Juniormester
18. februar 2008 - 10:01 #26
Så prøv, om du ikke kan forklare dig lidt tydeligere  =)
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
18. februar 2008 - 10:21 #27
hehe det kan da ikke skæres yderligere ud i pap kan de?
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 12:01 #28
Lukketid?
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
24. april 2008 - 12:40 #29
næh.. måske kommer der en dag en der kan svare på spørgsmålet. Eller der er måske regler for hvor længe de må ligge?
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 13:05 #30
Nej, det er der egentlig ikke. Vi ka' jo håbe, der kommer nogen, der ved det. =)
Avatar billede roenving Novice
27. april 2008 - 14:54 #31
Men chancen for at der kommer nogen, der vil besvare det er forsvindende, når det har ligget her flere måneder (og dermed ikke optræder på nogen lister over spørgsmål, før man har trykket sig frem til side 25, 250 eller mere !-)