Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
13. februar 2008 - 15:42 Der er 5 kommentarer

Få form til at virke

Hvordan får jeg denne form til at sende en mail til en bestemt adresse. med emne og body som ja eller nej.

<form action="" method="post" style="margin: 0px; padding: 0px;">
    <b>Nyhedsbrev:</b><br>
    Tilmeld <input type="radio" name="tilmelding" value="ja" CHECKED>
    Frameld <input type="radio" name="tilmelding" value="nej">
    <input type="text" name="email" maxlength="50" value="Din@e-mail.dk" style="height: 16px; border: 1px Solid Black; font-family: Verdana; font-size: 10px;"> <input type="submit" name="nyhedsbrev" value="OK" style="border-bottom: 1px Solid Black; border-right: 1px Solid Black; font-family: Verdana; font-size: 10px; width: 30px; height: 16px;">
</form>
Avatar billede jarner Nybegynder
13. februar 2008 - 15:53 #1
Fx. noget a la
Det hele i en fil nyhedsbrev.php.
ikke testet

<?php
if (isset($_POST['navn']) && isset($_POST['besked']))
{
    if (empty($_POST['email']))
    {
        echo "Du skal indtaste din mailadresse.";
        echo "<br><br><a href=\"java script:history.back()\">Tilbage</a>";

    }
    else
    {
        $modtager = "din@mail.dk";
        $emne = $_POST['timleding'];
        $besked = "Forespørgsel: \n
        Email: " . $_POST['email']. "\n

        $header = "from:".$_POST['email'];

        mail($modtager, $emne, $besked, $header);
        echo "Beskeden er nu sendt. .";
    }
?>

<form action="nyhedsbrev.php" method="post" style="margin: 0px; padding: 0px;">
    <b>Nyhedsbrev:</b><br>
    Tilmeld
<input type="radio" name="tilmelding" value="ja" CHECKED>
    Frameld <input type="radio" name="tilmelding" value="nej">
<input type="text" name="email" maxlength="50" value="Din@e-mail.dk" style="height: 16px; border: 1px Solid Black; font-family: Verdana; font-size: 10px;">
<input type="submit" name="nyhedsbrev" value="OK" style="border-bottom: 1px Solid Black; border-right: 1px Solid Black; font-family: Verdana; font-size: 10px; width: 30px; height: 16px;">
</form>
Avatar billede jarner Nybegynder
13. februar 2008 - 16:06 #2
okay fejl

testet virker det sådan her:

<?php
if (isset($_POST['email']) && isset($_POST['tilmelding']))
{
    if (empty($_POST['email']))
    {
        echo "Du skal indtaste din mailadresse.";
        echo "<br><br><a href=\"java script:history.back()\">Tilbage</a>";

    }
    else
    {
        $modtager = "madsjarner@gmail.com";
        $emne = $_POST['tilmelding'];
        $besked = $_POST['email'];
    $header = "from:".$_POST['email'];

        mail($modtager, $emne, $besked, $header);
        echo "Beskeden er nu sendt.";
    }
?>

<form action="nyhed.php" method="post" style="margin: 0px; padding: 0px;">

    <b>Nyhedsbrev:</b><br>
    Tilmeld
<input type="radio" name="tilmelding" value="ja" CHECKED>

    Frameld
<input type="radio" name="tilmelding" value="nej">

<input type="text" name="email" maxlength="50" value="Din@e-mail.dk" style="height: 16px; border: 1px

Solid Black; font-family: Verdana; font-size: 10px;">

<input type="submit" name="nyhedsbrev" value="OK" style="border-bottom: 1px Solid Black; border-right:

1px Solid Black; font-family: Verdana; font-size: 10px; width: 30px; height: 16px;">

</form>
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
13. februar 2008 - 16:26 #3
Jeg prøver den lige.
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
13. februar 2008 - 16:36 #4
Jeg har nu ændret lidt i den, men kan man gøre sådan så når man vælger "tilmeld" at den så sender "subscribe test" og når man vælger "frameld" at den så skriver unsuscribe test" i emne feltet

<?php
if (isset($_POST['email']) && isset($_POST['tilmelding']))
{
    if (empty($_POST['email']))
    {
        echo "Du skal indtaste din mailadresse.";
        echo "<br><br><a href=\"java script:history.back()\">Tilbage</a>";

    }
    else
    {
        $modtager = "Karsten@ravsted.dk";
        $emne = "subscribe test";
        $besked = $_POST['email'];
    $header = "from:".$_POST['email'];

        mail($modtager, $emne, $besked, $header);
        echo "Beskeden er nu sendt.";
    }
?>

<form action="index.php" method="post" style="margin: 0px; padding: 0px;">

    <b>Nyhedsbrev:</b><br>
    Tilmeld
<input type="radio" name="tilmelding" value="ja" CHECKED>

    Frameld
<input type="radio" name="tilmelding" value="nej">

<input type="text" name="email" maxlength="50" value="Din@e-mail.dk" style="height: 16px; border: 1px

Solid Black; font-family: Verdana; font-size: 10px;">

<input type="submit" name="nyhedsbrev" value="OK" style="border-bottom: 1px Solid Black; border-right:

1px Solid Black; font-family: Verdana; font-size: 10px; width: 30px; height: 16px;">

</form>
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
13. februar 2008 - 23:50 #5
Nu har jeg næsten fået det til at virke. Men når jeg så framelder mig, tilmelder den sig automatisk igen.

Kan i se fejlen

<?php
if (isset($_POST['email']) && isset($_POST['subscribe_test']))
{
    if (empty($_POST['email']))
    {
        echo "Du skal indtaste din mailadresse.";
        echo "<br><br><a href=\"java script:history.back()\">Tilbage</a>";

    }
    else
    {
        $modtager = "Karsten@ravsted.dk";
        $emne = "subscribe test";
        $besked = "subscribe test";
    $header = "from:".$_POST['email'];

        mail($modtager, $emne, $besked, $header);
        echo "Beskeden er nu sendt.";
    }

if (isset($_POST['email']) && isset($_POST['unsuscribe_test']))
{
    if (empty($_POST['email']))
    {
        echo "Du skal indtaste din mailadresse.";
        echo "<br><br><a href=\"java script:history.back()\">Tilbage</a>";

    }
    else
    {
        $modtager = "Karsten@ravsted.dk";
        $emne = "unsubscribe test";
        $besked = "unsubscribe test";
    $header = "from:".$_POST['email'];

        mail($modtager, $emne, $besked, $header);
        echo "Beskeden er nu sendt.";
    }

?>

<form action="index.php" method="post" style="margin: 0px; padding: 0px;">

    <b>Nyhedsbrev:</b><br>
    Tilmeld
<input type="radio" name="subscribe_test" value="ja" CHECKED>

    Frameld
<input type="radio" name="unsuscribe_test" value="nej">

<input type="text" name="email" maxlength="50" value="Din@e-mail.dk" style="height: 16px; border: 1px

Solid Black; font-family: Verdana; font-size: 10px;">

<input type="submit" name="nyhedsbrev" value="OK" style="border-bottom: 1px Solid Black; border-right:

1px Solid Black; font-family: Verdana; font-size: 10px; width: 30px; height: 16px;">

</form>