Avatar billede junkeren Nybegynder
13. februar 2008 - 09:00 Der er 5 kommentarer

Dynamisk variabel i databaseopslag

Hvor svært kan det være at udskifte en variabel i databaseopslag?

<asp:AccessDataSource ID="AccessDataSource1" runat="server"
        DataFile="~/App_Data/database.mdb"

        SelectCommand="SELECT A, B, C FROM Tabel WHERE (C = ?)">
            <SelectParameters>
            <asp:Parameter DefaultValue="1" Name="C" />
            </SelectParameters>
    </asp:AccessDataSource>

Jeg vil gerne bruge samme side til opslag i databasen, men hvor søgningen er automatisk styret af hvem der er logget på, dvs. C=USER

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede powerpunk Nybegynder
13. februar 2008 - 09:35 #1
Når du opretter din DataSource har du mulighed for at vælge hvor din parameter kommer fra, f.eks en kontrol, session, cookie etc.

Hvor får du brugerinfo fra.
Er det et brugernavn som brugeren bruger til at logge på din side?
Avatar billede junkeren Nybegynder
13. februar 2008 - 11:13 #2
Jeg vil bruge Windows login
Avatar billede powerpunk Nybegynder
13. februar 2008 - 11:49 #3
Det tror jeg du får svært ved.

Du ville under alle omstændigheder skulle hente det via noget client-side-halløj. (ActiveX eller .Net plug-in)

Det ville helt afgjort også blive en Windows/IE only løsning.
Avatar billede ieconfig Nybegynder
13. februar 2008 - 22:19 #4
string SQL = "SELECT A, B, C FROM Tabel WHERE (C = '" + User.Identity.Name + "')";
AccessDataSource1.SelectCommand = SQL;
Avatar billede powerpunk Nybegynder
14. februar 2008 - 08:25 #5
ieconfig -> Det er en web-applikation... Den kode giver dig brugernavnet på den bruger der er logget på webserveren. Det er vel ikke så interessant...