Avatar billede mussepower5 Nybegynder
12. februar 2008 - 18:40 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Register kode?

Hejsa her på eksperten...

Jeg er i gang med at lave en lille forum, men er stødt ind i et problem jeg simpelt hen ikke kan se hvad der er fejl i...

koden til register ( register.php ) er her :

<html>
<body>
<center><form action="register.php" method=POST>
Username <input type=text name="username">
<br>
Password <input type=password name="pass1">
<br>
Password igen<input type=password name="pass2">
<br>
E-mail <input type=text name="email1">
<br>
E-mail igen<input type=text name="email2">
<br>
<input type=submit value="Registrer!" name="submit"><p>
</form>
</center>
</body>
</html>
<?php
if($_POST['submit']){

                                $con=mysql_connect('localhost','root','');
        mysql_select_db('musse');
                                mysql_query("INSERT INTO login (username, password, email) VALUES('$username', md5('$pass1'),
'$email1')");
}
?>

dette er bare en nem lille login ( bare for at starte et sted.. )

problem er :

Når jeg har udfyldt det skema og det og har trygget register så når jeg går ind i databasen er der kun indsat id og password (md5)

hvorfor skriver den ikke brugernavn og E-mail ind?

nogen sprørgsmål? Så skriv.. jeg besvar..
Avatar billede nielle Nybegynder
12. februar 2008 - 18:42 #1
Brug $_POST['username'] og ligeledes for email.
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
12. februar 2008 - 18:50 #2
eh..?? hvor?.. kan du ikke lige hurtig skrive koden?.. kan ikke lige se hvor du menner
Avatar billede nielle Nybegynder
12. februar 2008 - 18:54 #3
Du er ellers allerede godt igang siden at du skriver $_POST['submit'] i stedet for $submit...

Du kan ikke skrive $username - du skal skrive $_POST['username']
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
12. februar 2008 - 18:57 #4
sådan her?:

<html>
<body>
<center><form action="register.php" method=POST>
Username <input type=text name="username">
<br>
Password <input type=password name="pass1">
<br>
Password igen<input type=password name="pass2">
<br>
E-mail <input type=text name="email1">
<br>
E-mail igen<input type=text name="email2">
<br>
<input type=submit value="Registrer!" name="submit"><p>
</form>
</center>
</body>
</html>
<?php
if($_POST['submit']){

                                $con=mysql_connect('localhost','root','');
        mysql_select_db('musse');
                                mysql_query("INSERT INTO login (username, password, email) VALUES($_POST['username'], md5('$pass1'),
$_POST['email1'])");
}
?>
Avatar billede nielle Nybegynder
12. februar 2008 - 18:59 #5
Næsten, men ikke helt:

mysql_query("INSERT INTO login (username, password, email) VALUES($_POST['username'], md5('$pass1'),
$_POST['email1'])");

rettes til:

mysql_query("INSERT INTO login (username, password, email) VALUES ($_POST[username], md5($_POST[pass1]), $_POST[email1])");
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. februar 2008 - 19:00 #6
Du ska logså lige rette $pass1 til: $_POST['pass1']
Du bør evt. kontrollere om $_POST['pass1'] og $_POST['pass2'] er ens.
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
12. februar 2008 - 19:05 #7
hm.. nu er der ikke noget der virker^^

PS.. jakobdo.. jeg skal selvfølig nok tilføje alt det der..men nu bare for lige at finde prencipet ved at lave register..
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. februar 2008 - 19:08 #8
mussepower5: Nielle var lidt hurtig på aftrækkeren, det bør være:

mysql_query("INSERT INTO login (username, password, email) VALUES ('".$_POST['username']."', '".md5($_POST[pass1])."', '".$_POST['email1'].")'");
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
12. februar 2008 - 19:10 #9
hm.. nu er der squ fejl på ?>
...? what?
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
12. februar 2008 - 19:13 #10
koden lyder sådan:

<html>
<body>
<center><form action="register.php" method=POST>
Username <input type=text name="username">
<br>
Password <input type=password name="pass1">
<br>
Password igen<input type=password name="pass2">
<br>
E-mail <input type=text name="email1">
<br>
E-mail igen<input type=text name="email2">
<br>
<input type=submit value="Registrer!" name="submit"><p>
</form>
</center>
</body>
</html>
<?php
if($_POST['submit']){

                                $con=mysql_connect('localhost','root','');
        mysql_select_db('musse');
                              mysql_query("INSERT INTO login (username, password, email) VALUES ('".$_POST['username']."', '".md5($_POST[pass1])."', '".$_POST['email1'].")'");
?>
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
12. februar 2008 - 19:14 #11
hov.. mysql_query("INSERT INTO login (username, password, email) VALUES ('".$_POST['username']."', '".md5($_POST[pass1])."', '".$_POST['email1'].")'"); er samme linje..
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
12. februar 2008 - 20:18 #12
jeg vil være rigtig glad vis en kunne finde problemet.. jeg vil godt ligge 40 point til hvis det er det... PS den sagde heldt bestemt:

Parse error: syntax error, unexpected $end in D:\wamp\www\register.php on line 25
Avatar billede nielle Nybegynder
12. februar 2008 - 21:33 #13
<?php
if ($_POST['submit']) {
    $con = mysql_connect('localhost', 'root', '');
    mysql_select_db('musse');
    mysql_query("INSERT INTO login (username, password, email) VALUES ('" . $_POST['username'] . "', '" . md5($_POST['pass1']) . "', '" . $_POST['email1'] . ")'");
}
?>
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
13. februar 2008 - 12:36 #14
hm.. nu siger den da ikke fejl.. men virker stadig ikke :/ der kommer ikke noget ind i databasen
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. februar 2008 - 12:44 #15
Prøv at tilføj:
mysql_query("INSERT INTO login (username, password, email) VALUES ('" . $_POST['username'] . "', '" . md5($_POST['pass1']) . "', '" . $_POST['email1'] . ")'") or die(mysql_error());
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
13. februar 2008 - 12:51 #16
så siger den bare fejl:

Parse error: syntax error, unexpected $end in D:\wamp\www\register.php on line 24
Avatar billede kakster Nybegynder
13. februar 2008 - 13:39 #17
du mangler at afslutte din if sætning med }

if($_POST['submit']){

                                $con=mysql_connect('localhost','root','');
        mysql_select_db('musse');
                              mysql_query("INSERT INTO login (username, password, email) VALUES ('".$_POST['username']."', '".md5($_POST[pass1])."', '".$_POST['email1'].")'");
}
?>
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
13. februar 2008 - 14:54 #18
hm.. kan ikke få det til at virke :/.. en der kan lave en anden register kode for mig? ( som virker^^

INFO:

Database : musse
Tabel: login
Der er ikke password på database..
Info i tabel i login:

ID(auto)
Username
Password(MD5)
email
Avatar billede dkfire Nybegynder
13. februar 2008 - 14:58 #19
Prøv at vise din kode som du har nu.
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. februar 2008 - 15:02 #20
mysql_query("INSERT INTO login (username, password, email) VALUES ('" . $_POST['username'] . "', '" . md5($_POST['pass1']) . "', '" . $_POST['email1'] . "')") or die(mysql_error());

Der var bare sat en ' forkert til sidst.
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
13. februar 2008 - 15:06 #21
michael stim du er for sej :) det virker nu :) vil du ahvde 60 eller 100?? ( for 100 så laver jeg bare lige en hvor du får point.. )
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. februar 2008 - 15:20 #22
1. Jeg samler ikke på point
2. Jeg har ikke bidraget med noget i denne tråd

Så giv du dem bare til de retsmæssige ejere (nielle og jakobdo). Men i sidste ende er det kun dig der bestemmer hvem der skal have dem.
Avatar billede mussepower5 Nybegynder
13. februar 2008 - 15:21 #23
jeg syndtes du skal havde dem, men da du så vil "donere" dem til nielle og jakobdo så får de 30 point vær

Så vis jakobdo og niller vil havde point så laver jeg lige 2 nye topics..
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. februar 2008 - 21:38 #24
Så vigtigt er det heller ikke, så det går nok.