Avatar billede tolveren Nybegynder
12. februar 2008 - 17:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Asp og access samt SQL- tekst til numeric

Min SQL:  sql = "UPDATE ordrer SET ordrer.[Salg] = Val(ordrer.[Pris_sum])"
Vil ikke afvikle. Pris_sum er et tekstfelt som indeholder punktum. F eks 33000.23444  Nu vil jeg gerne via en asp side update denne oplysning til et nyt felt(Salg) som er et tal-felt. Felterne ligger i min accessbase. Jeg har prøvet med replace og Val funktionerne. De virker i acces men ikke på min asp side. Hvad kan være gået galt ??? Håber de kloge kan hjælpe mig.
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
12. februar 2008 - 20:40 #1
tal = 33000.23444
tal = trim(replace(tal,".","")
tal = replace(tal,",","")
tal = int(tal)
sql = "UPDATE ordrer SET Salg = "& tal

t
Avatar billede tolveren Nybegynder
13. februar 2008 - 16:41 #2
Tak. Men dataene ligger jo i min accessbase og der er flere tusinde rækker som skal updates. Jeg kan ikke se hvordan dit forslag kan gennemføres.
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
16. februar 2008 - 09:45 #3
hvis jeg forstår dig ret så henter du pris_sum og vil nu sætte det i en talkolonne der hedder salg
strSQL = "select * from ordrer"
id = rs("id")
tal = rs("pris_sum")
tal = 33000.23444
tal = trim(replace(tal,".","")
tal = replace(tal,",","")
tal = int(tal)
sql = "UPDATE ordrer SET Salg = "& tal&" where id = "& id
Avatar billede tolveren Nybegynder
16. februar 2008 - 17:08 #4
Har selv fundet ud af det. Årsagen lå i at der i feltet Pris_sum eksisterede et antal rækker som ikke var udfyldt. Det svarer til at feltet er null. Så vil asp koden ikke være med til at afvikle SQL syntaxen. Men tak for buddene. Du får pointede for din indsats.
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
16. februar 2008 - 17:49 #5
ja så er den jo gal

tal = rs("pris_sum")
if trim(tal) <> "" then
tal = trim(replace(tal,".","")
tal = replace(tal,",","")
tal = int(tal)
sql = "UPDATE ordrer SET Salg = "& tal&" where id = "& id
end if

tak for point