Avatar billede j3ppah Novice
12. februar 2008 - 16:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

C# lommeregner ?

Jeg er igang med at lave en c# lommeregner... men har et lille problem... i vil nok kunne se problem selv. det er først i de sidste 2 buttons det kommer. ved ikke hvordan det skal sættes op...

(ved godt der kun er + lige nu, men hvis jeg bare får at vide hvordan den skal laves kan jeg nok lave resten selv :))...
på forhånd mange tak
__________

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;

namespace WindowsFormsApplication1
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        double a = 0;
        double b = 0;
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();

        }
        private void textBox1_TextChanged(object sender, EventArgs e)
        {

        }
        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            textBox1.Text = textBox1.Text + "1";
        }

        private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            textBox1.Text = textBox1.Text + "2";
        }

        private void button3_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            textBox1.Text = textBox1.Text + "3";
        }

        private void button4_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            textBox1.Text = textBox1.Text + "4";
        }

        private void button5_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            textBox1.Text = textBox1.Text + "5";
        }

        private void button6_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            textBox1.Text = textBox1.Text + "6";
        }

        private void button7_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            textBox1.Text = textBox1.Text + "7";
        }

        private void button8_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            textBox1.Text = textBox1.Text + "8";
        }

        private void button9_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            textBox1.Text = textBox1.Text + "9";
        }

        private void button0_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            textBox1.Text = textBox1.Text + "0";
        }

        private void buttonReset_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            textBox1.Text = "";
        }

        public void buttonPlus_Click(object sender, EventArgs e)
        {

            double a = Convert.ToDouble(textBox1.Text);
            textBox1.Text = "";
        }
        public void buttonResultat_Click(object sender, EventArgs e)
        {

            double b = Convert.ToDouble(textBox1.Text);
            textBox1.Text = double a + double b;
        }

Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 16:55 #1
textBox1.Text = double a + double b;

Text på en textbox skal være af typen string, jeg er ret overbevist om du vil få hjælp ved at skrive System.Convert og så ellers lade intellisence af resten :).. Når du siger double a + double b bliver det også til en double.

Jeg har ikke lige tilføjet løsninge af årsagen, man lærer bedre ved selv at komme igang :)

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 16:56 #2
behold points :)
Avatar billede j3ppah Novice
12. februar 2008 - 17:19 #3
okay andre der kan hjælpe for fik intet ud af det der, har siddet med problemet i 2 timer nu... need answer! :S
Avatar billede nielle Nybegynder
12. februar 2008 - 17:39 #4
Ret:

textBox1.Text = double a + double b;

til:

textBox1.Text = (a + b).ToString();
Avatar billede j3ppah Novice
12. februar 2008 - 18:07 #5
smid svar nielle
Avatar billede nielle Nybegynder
12. februar 2008 - 18:08 #6
200 point er vild overkill på dette spørgsmål. Smid du bare selv et svar og tag dine point tilbage igen. :^)
Avatar billede j3ppah Novice
12. februar 2008 - 18:35 #7
hehe okay :)...
Avatar billede per100 Nybegynder
27. juli 2010 - 20:52 #8
hej nu melder min fejl på a og siger navnet ikke existere. hvorfor?
Avatar billede j3ppah Novice
28. juli 2010 - 15:39 #9
har du husket
        double a = 0;
        double b = 0;
i starten. og så at efterfølgende skal du kalde double a og double b ved blot at skrive a og b

  public void buttonResultat_Click(object sender, EventArgs e)
        {

            double b = Convert.ToDouble(textBox1.Text);
            textBox1.Text = double a + double b;
        }

bliver til
  public void buttonResultat_Click(object sender, EventArgs e)
        {

            b = Convert.ToDouble(textBox1.Text);
            textBox1.Text = a + b;
        }