Avatar billede pablopablo Nybegynder
12. februar 2008 - 16:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til JS og CheckBoxe

Hejsa...

Jeg ønsker at style mine checkboxe, hvilket de kloge hoveder allerede ved ikke kan lade sig gøre på normal vis CSS.

Det for har jeg fundet nedenstående og fine alternativ, men jeg kan bare ikke få det til at spille sammen med min asp.net 2.0 site som bruger master/content pages...

http://brainerror.net/scripts/javascript/checkbox/

URL'erne til de to PNG billeder, er en absolute URl til min server på nettet, som ER korrekte.
Billederne ligger dog også i roden af min Solution sammen med selve scriptet.

Jeg har prøvet både med Server Side CheckBoxe og HTML checkBoxe, men ingen af dem bliver påvirket...?

Jeg har inkl. scriptet både i min Master og i min content page...

Håber i kan hjælpe mig!

Mvh. PabloPablo
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 16:45 #1
Prøv lige med window.alert("hey"); i function init()

(for blot at konstaterer at onload event bliver afviklet og du linker korrekt til JS.)

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 16:46 #2
checkbox.js :

function init() {
window.alert("Erstatter alle checkboxe");
replaceChecks();
window.alert("Checkboxe erstattet");
}
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 16:47 #3
linie 57, er ikke crossbrowser : window.onload = init;
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 16:48 #4
Der er en ui fejl, man kan ikke klikke på teksten..

se ex : http://www.badboy.ro/assets/articles/niceforms1.0/niceforms.html
Avatar billede pablopablo Nybegynder
12. februar 2008 - 16:52 #5
Jeg har prøvet at indsætte:
window.alert("hey"); i function init()
men der sker ikke noget??

hvad betyder din post: 16:47:04 ?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
12. februar 2008 - 16:53 #6
Jeg kan fint klikke på teksten, så div. controls ændre status i dit link?
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 16:59 #7
Det betyder det nok ikke virker i alle browsers.

Ja men mit link, er heller ikke det samme som dit :), det er en lidt større løsning. Slet ikke samme gut bag.

Hvis ikke den fanger window.alert("") så er det referencen til javascript fejlen der er forkert.

Inkluder scriptet i dit head tag, når du debugger med VS.net skal du jo tage forbehold for at stien er lidt anderledes det er localhost/nameofwebsite/ så du kan ikke bare referere roden... /checkbox.js..

Benyt evt fiddler til at troubleshoote :)

Prøv også lige at flytte window.alert("hey") helt op i toppen af js filen, så er du sikker på den skal afvikles når det bliver loaded, når den så skriver "hey" har du importeret filen korrekt.

/JJ
Avatar billede pablopablo Nybegynder
12. februar 2008 - 17:07 #8
jeg skrev også når jeg klikker på DIT link virker det fint også på teskten jeg bruger IE 7.0...

Kan du få et af dem til at virke i asp.net?

hvad er fiddler ??
Avatar billede pablopablo Nybegynder
12. februar 2008 - 22:49 #9
det ser efterhånden ud til at AJAX løser alle tidligere problemer hvad angår client script... :)

http://www.asp.net/learn/ajax-videos/video-94.aspx
Avatar billede jokkejensen Novice
13. februar 2008 - 09:04 #10
Mit link er et andet system til at modde checkboxe og alle andre forms moduler (dropdown  syntes jeg dog ikke virker særligt godt)

Begge kan køre sammen med asp.net, man bliver nød til at abstrahere fra asp.net laget, når asp.net controller renderes bliver det blot til normale input felter / markup, der kan behandles med JS som normale. Man skal dog passe på ikke at overskrive nogle af deres events. Så fordi man arbejder med asp.net beyder det ikke at alle færdige scripts og andet ikke vil virke.

Fiddler er et fint program til at se hvad der er af request på en hjemmeside, den tager alle de links der måtte være til forskellige kilder (css, flash, javascript, osv.) og viser dem på en liste.. her vil din js fil blive rød, da den ikke kan lave et request dertil - fordelen er at den viser absolut hvilken sti den forsøger at få fat i din checkbox.js fil på, så kan du derfra aflæse hvad der går galt : http://www.fiddlertool.com/fiddler/ (den er til IE7, Firebug til FF har en lignende funktion under "net" fanebladet)

Altså skal du kunne få din "checkbox.js" til at virke.. du referere bare ikke korrekt til den..

Hvis det bare er stierne du roder lidt rundt i, og referencer til filerne, anbefaler jeg du ligge løsningen over på IIS'en, herfra kan du benytte ex :

<script type="text/javascript" src="/checkbox.js"></script>

Altså referere til roden med / .. det kan du ikke ved et debug på den indbyggede webserver vs.net kommer med.

Jeg kan ikke helt sige om

<script type="text/javascript" src="~/checkbox.js"></script>

Vil referer til roden med vs.net's webserver, normalt bruger man ~ til at referer til roden i asp.net (især ved urlrewriting, og relative stier)

/JJ
Avatar billede pablopablo Nybegynder
07. marts 2008 - 02:17 #11
Jeg har brugt ajax...det styrer ;)

Men læg et svar for fiddler ;)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
26. marts 2008 - 10:45 #12
Læg et svar - så jeg kan lukke :)
Avatar billede jokkejensen Novice
31. marts 2008 - 11:28 #13
sorry, takker