Avatar billede freesite Nybegynder
12. februar 2008 - 12:30 Der er 5 kommentarer

Unicode til ansi

Hej eksperter

Jeg sidder med et unicode problem. Vil gerne kunne uploade unicode filer til min server. Upload funktionen virker fint hvis filen er gemt som .ansi.
Har prøvet at ændre formatet på mine filer til ansi via notesblok og så virker de også.
Men vil gerne undgå at skulle gemme mine filer fra notesblok hver gang jeg skal uploade en ny fil.

Så det jeg ønsker hjælp til er, en funktion som kan konverterer unicode til ansi.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. februar 2008 - 12:37 #1
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. februar 2008 - 12:38 #2
Og ellers http://php.net/utf8-decode

Der kommer mere tegnsæt-halløj i PHP6
Avatar billede freesite Nybegynder
12. februar 2008 - 13:24 #3
Hej erikjacobsen

Tak for forslaget, men tror ikke at unicode_encode understøttes af serveren, får Call to undefined function unicode_encode() og utf8-decode synes jeg ikke gør den store forskel.
Jeg får ? mellem hvert tegn, når jeg skriver indoldet af filen ud på skærmen med fgets() og echo
Avatar billede freesite Nybegynder
12. februar 2008 - 13:25 #4
Skal lige siges at serveren kører php5
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. februar 2008 - 14:37 #5
Ja, PHP6 er stadig lidt ude i horisonten for almindeligt brug.

utf8_decode burde vel virke, hvis du kommer det rigtige ind, og viser resultatet som iso-8859-1.