Avatar billede montago Praktikant
12. februar 2008 - 10:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ajax Updatepanel - Submit onKeyUp uden page-refresh

efter at have lavet alting i hånden med HTML + JS (Ajax) vil jeg opgradere til at bruge AjaxToolkit i .NET sådan at den response jeg får tilbage er controller som kan bruges af .NET

Målet er at lave et <input type=text> som sender sin value afsted til serveren 500ms efter sidste tast er trykket. Scriptet til at måle tiden HAR jeg lavet...

Jeg er derfor begyndt at bruge Ajax UpdatePanel således:

<asp:UpdatePanel ID="UpdatePanel2" runat="server" UpdateMode="Conditional">
    <ContentTemplate>
        <asp:TextBox runat="server" onkeyup="document.getElementById('ctl00_ContentPlaceHolder1_button').click()" ID="SeachText"></asp:TextBox>
        <asp:Button runat="server" ID="button" />
    </ContentTemplate>
    <Triggers>
        <asp:PostBackTrigger ControlID="button" />

    </Triggers>
</asp:UpdatePanel>

<asp:UpdatePanel ID="UpdatePanel1" runat="server">
</asp:UpdatePanel>

--------------------------------------------
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
      UpdatePanel1.ContentTemplateContainer.Controls.Add(new LiteralControl(SeachText.Text));
      SeachText.Focus();
}
--------------------------------------------

på onKeyUp bliver submit knappen click'et... og updatepanel2 får nyt indhol - uden page-refresh

mit problem er så, at hvis jeg kalder click() scriptet andre steder fra, opdatere hele siden (som alm post)...

hvad gør jeg ?
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 11:55 #1
Hvordan kalder du det script andre steder fra ?

/JJ
Avatar billede montago Praktikant
12. februar 2008 - 12:14 #2
fx fra adressebaren...

java script:document.getElementById('ctl00_ContentPlaceHolder1_button').click();

eller fra en <input type=text> som er placeret et vilkårligt sted på siden (har prøvet forskellige placeringer... inde og ude af updatepanel)
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 12:38 #3
Har updatepanel ikke en "refresh" lignende du kan kalde i stedet ?

Ham her gør det på samme måde som dig : http://forums.asp.net/p/1020902/1381316.aspx#1381316

Men skriver i en kommentar : "Of course, don't for get to add this Button to UpdatePanel's Triggers section."

Kender ikke til ajax.net men er button med id="button" tilføjet der?

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 12:39 #4
Her er hvert fald en guide:

http://jeffzon.net/Blog/post/Refresh-the-UpdatePanel-using-JavaScript-code.aspx

(der er massere af links på google, har du søgt ?)

/JJ
Avatar billede montago Praktikant
12. februar 2008 - 18:57 #5
hey - takker kigger på dem i morgen på arbejdet ;)
Avatar billede montago Praktikant
13. februar 2008 - 14:42 #6
<asp:UpdatePanel ID="UpdatePanel1" runat="server">
    <ContentTemplate>
        <%= DateTime.Now %>
    </ContentTemplate>
</asp:UpdatePanel>
<asp:LinkButton ID="LinkButton1" runat="server" style="display:none;">
    LinkButton
</asp:LinkButton>

<script>
function raiseAsyncPostback()
{
    __doPostBack("<%= this.LinkButton1.UniqueID %>", "");
}
</sciprt>

fra den sidste guide, gør som jeg vill have...

send et svar
Avatar billede jokkejensen Novice
13. februar 2008 - 17:56 #7
Super.. takker !