Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2008 - 09:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Replace tekst i label med backcolor

Hej

Jeg har en label, hvor jeg gerne vil have nogle af ordenes backcolor ændret. Kan jeg bruge replace, eller kræver det meget arbejde?

Tak
Avatar billede powerpunk Nybegynder
12. februar 2008 - 10:37 #1
Du kan ikke ændre backcolor på dele af en label.

Men du kan ændre din label til en RichTextBox, sætte dens default BackColor property til samme farve som din form (som standard 'Control') og sætte BorderStyle til 'none' og ReadOnly = true

Så kan du vælge dele af teksten i boxen og ændre dens farve som f.eks:

  richTextBox1.Select(0, 3);
  richTextBox1.SelectionBackColor = Color.Green;
  richTextBox1.Select(3, 3);
  richTextBox1.SelectionBackColor = Color.Red;
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2008 - 11:20 #2
Nååh ja. Det havde jeg ikke tænkt på. Problemet er bare at det skal være bestemte ord der skal farves, og ikke tegn-nummeret.
Avatar billede powerpunk Nybegynder
12. februar 2008 - 11:56 #3
Så mu du jo søge dig til de ord i strengen. f.eks:

  string searchString = "er"; //<--Streng, der skal findes
  MatchCollection matches = Regex.Matches(richTextBox1.Text, "\\b" + searchString + "\\b", RegexOptions.IgnoreCase);

  foreach(Match m in matches)
  {
    richTextBox1.Select(m.Index, m.Length);
    richTextBox1.SelectionBackColor = Color.Red;
  }
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2008 - 12:21 #4
Tak for svaret. Svar for point.
Avatar billede powerpunk Nybegynder
12. februar 2008 - 12:53 #5
Svar!