Avatar billede para7 Nybegynder
11. februar 2008 - 16:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Langhåret restore

Jeg har en mssql database til en portal (CommunityStartrerKit type) jeg skal have flyttet fra USA til en Danmark hosting.

Jeg har gemt en backup fil på HD og jeg har installeret Microsoft SQL Server Management Studio Express, som Needhost anbefalede mig. Men selvfølgelig er der nogen ukendte parametre, jeg ikke kan finde forklaring på, hvad er, som "sysname" og de forskellige spidsklammer skal bibeholdes.

Her er hvad jeg har fået frem og skal udfyldes. Kan nogen redde mig ud af det her med et eksempel til at udfylde sql sætningen, der skal eksekveres, før jeg får grå hår?-)

-- ============================
-- Restore Database Template
-- ============================
USE master
GO

RESTORE DATABASE <Database_Name, sysname, Database_Name>
    FROM  DISK = N'<Backup_Path,,C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Backup\><Database_Name, sysname, Database_Name>.bak'
WITH
    FILE = 1,
    NOUNLOAD,
    REPLACE,
    STATS = 10
GO
Avatar billede para7 Nybegynder
11. februar 2008 - 16:48 #1
Jeg har givet den nye database  samme navn og password som den gamle. Jeg har haft let ved at restore og backup fra et kontrolpanel, hvor jeg var før (wehost4life, men der var lissom skidt på atlanterhavs linjen så siderne kørte for trægt).
Avatar billede para7 Nybegynder
13. februar 2008 - 11:03 #2
Er der nogen?
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2008 - 15:20 #3
Hmm.. Sysname er en MS_SQL type af string, du skulle her kunne udelade denne.
Her er et eksempel fra http://technet.microsoft.com/en-us/library/ms186858.aspx
FILE er backup nummeret fra det medie du anvender. Læs mere om RESTORE i "Books On Line" ms-sql hjælpefil.

RESTORE DATABASE AdventureWorks
  FROM DISK = 'Z:\SQLServerBackups\AdventureWorks.bak'
  WITH FILE = 6
      NORECOVERY;

Jan
Avatar billede para7 Nybegynder
13. februar 2008 - 22:24 #4
Tak Jan. Det kan nok være det kan lade sig gøre, selvom jeg ikke kan forstå backupnummeret er til for og hvad det overhovedet er. Man skal jo nærmest være professor for at lave en restore, med alle de vaiabler og navne den sides eksempel har, som du henviser til.
I mellemtiden tilbyder Needhost at lave en restore for mig, så jeg kan teste. Men dit svar er fint nok at have til en anden gang, hvor jeg kan "muntre mig" med alle de uforståelige variabler og navne.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2008 - 08:17 #5
Jeg ved heller ikke så meget om denne funktion, men jeg kan forstå at "backup" nummeret er den inkrementelle backup fil således at hvis du tager en backup hver uge får du backups fra 1-56. Noget i den stil. Syntaksen i MS-SQL tillader at du udelader parametre og derved har de altid deres default værdi typisk NULL, det skal man lige vende sig til. Så man skal ikke falde bagover når en procedure eller funktion har ufattelig mange parameter, man behøver kun at udfylde dem man vil ændre.
Avatar billede para7 Nybegynder
14. februar 2008 - 09:03 #6
Ja, det er vist smart nok. Men for noget jeg er vant til at trykke på en knap for i mit kontroplpanel på USA hostingen, hvor jeg flytter fra, er det til uhyrligt kompliceret, og noget man virkelig bør have sat sig ind i det fra bunden.