Avatar billede kasim Nybegynder
11. februar 2008 - 12:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

postering af sider

Hej eksperter kan i hjælpe mig jeg har en fejl her. Jeg vil dele mine poster i flere sider men når jeg går ind siger den her fejl på siden : You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ' 10' at line 1

Her er mit script så i kan se fejlen:

if($_GET["kategori"] == "$_GET[kategori]"){

$pr_side = 10;

$antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM script_download where kategori='$_GET[kategori]' AND godkendt='ja'"),0) or die(mysql_error());

$query = mysql_query ("SELECT * FROM script_download where kategori='$_GET[kategori]' AND godkendt='ja' ORDER BY id DESC limit $vis_fra, $pr_side") or die(mysql_error());

while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
$color = ($i++ % 2) ? "white" : "black";

echo "<table border='1' style='background-color:$color' width='100%'>
<tr>

  <td>$row[navn]</td>

</tr>
</table>";
}
echo "<hr>";

if ($vis_fra > 0) {
$back= $vis_fra - $pr_side;
echo "<a href='$_SERVER[PHP_SELF]?visfra=$back'>Forrige</a> ";
}
$page = 1;

for ($start = 0; $antal > $start; $start = $start + $pr_side) {
if($vis_fra != $page * $pr_side - $pr_side) {
echo "<a href='$_SERVER[PHP_SELF]?visfra=$start'>$page</a> ";
} else {
echo $page." ";
}
$page++;
}

if ($vis_fra < $antal - $pr_side) {
$next = $vis_fra + $pr_side;
echo " <a href='$_SERVER[PHP_SELF]?visfra=$next'>Næste</a>";
}
?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. februar 2008 - 12:09 #1
Står der noget i $vis_fra ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. februar 2008 - 14:14 #2
if($_GET["kategori"] == "$_GET[kategori]") ?!?

Hvorfor ikke bruge de ekstra 2 min det tager og lave din kode paenere ? Og er det virkeligt foerste gang du laver en pagination, har du ikke forlaengst lavet en klasse der goer arbejdet for dig saa du ikke skal genopfinde hjulet hver gang du koder noget ?

Samtidigt, hvorfor er din godkendt kolonne ikke en tinyint(1) unsigned, saa du effektivt har en boolean, fremfor et saet af ja/nej (med mulige stavefejl hvis du har nedladet dig selv til at lave det som en varchar

Naa ja, og at saette $_GET[kategori] ind i din SQL har du jo naermest aabnet en SQL-inject ladeport saa stor, at der er landingslys udenfor
Avatar billede kasim Nybegynder
11. februar 2008 - 19:49 #3
så hjælp mig da, istedet for at skrive så meget...
Avatar billede kasim Nybegynder
12. februar 2008 - 09:39 #4
ik noget alligevel, har lavet det selv nu glemte bare lige at sætte noget ind :P
Avatar billede kasim Nybegynder
12. februar 2008 - 09:41 #5
limemedia kan du hjælpe med at gøre det her $_GET[kategori] mere sikkert?
Avatar billede kasim Nybegynder
19. februar 2008 - 14:25 #6
har lavet det slev