Avatar billede duedue Nybegynder
11. februar 2008 - 10:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mail script

Hej.
Jeg er i gang med at lave en html hjemmeside (hosted af one.com) og skal i den forbindelse bruge et simpelt script så den besøgende kan tilmelde sig nyhedsbrev. Det skal bare være et form script og blot indeholde tekstfelt til indtastning af e-mail adresse samt en knap for afsendelse. Det skal ikke sendes til nogen database, men bare til en modtager e-mail adresse. Jeg har kontaktet one.com, men de har ikke nogle scripts som man kan anvende. På deres side står der følgende; "Hvis du ønsker at sende e-mails fra din web-side via et script kan dette naturligvis godt lade sig gøre. Her skal du bruge vores interne smtp-serveradresse: mailout.one.com".
Jeg har så følgende script, men ved ikke rigtig hvor mailout.one.com skal indsættes og hvor modtager mail adressen så skal indsættes.

<html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Simpel formular</title>
</head>

<body>

<form action="min-email-adresse" method="post">
    <font face="Verdana" size="1">Nyhedsbrev&nbsp; E-mail: </font>&nbsp;<input type="text" id="navn" name="navn" size="20" />
    <input type="submit" value="Indsend" />
</form>

</body>

</html>

Håber i kan hjælpe, og på forhånd tak!!
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. februar 2008 - 10:37 #1
Du skal nok have fat i ASP, PHP eller lignende. Hvis du altså ikke vil bruge klientens mailprogram (Åbner klientens mailprogram, hvor han så kan sende mail til dig).
Avatar billede duedue Nybegynder
11. februar 2008 - 11:16 #2
Ok, tak. Har ingen erfaringer med hverken ASP eller PHP? Ved du om der findes et site hvorfra man kan hente/købe scripts til formålet?
Avatar billede duedue Nybegynder
06. marts 2008 - 09:26 #3
Lukker...