Avatar billede kokamok Nybegynder
10. februar 2008 - 21:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sata partition forsvundet!

Hej eksperter

Jeg har lige sat en 500gb Seagate harddisk i min pc. Havde i forvejen en 250gb disk som er delt i 50gb til system og 200 på en anden partition. Da jeg bootede op iegn fandt den min nye disk og den blev formateret og er klar. Men den partion på 200gb på den gamle disk er væk. I vista Diskhåndtering kan jeg godt se partitionen, men kan ikke gøre noget med den. Ville meget gerne have den til at virke igen, da der ligger rigtigt mange vigtige filer på den.
Syntes ikke rigtigt jeg har gjort noget forkert. Forstår ikke hvorfor c partitionen fungerer fint og den anden pludslig ikke gør.
Er der et bedre gratis partionsprogram end den i Vista?

Håber på at der er hjælp at hente

Venlige hilsen
Bjarke Larsen
Avatar billede kokamok Nybegynder
10. februar 2008 - 21:48 #1
Mit bundkort er et ASUS P5B-VM. 2 gange 1gb corsair ramklodser. Der sidder 4 sata stik på bundkortet. Systemdisken sidder i nr. 1 og den nye 500gb disk sidder i stik nr. 2
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2008 - 21:49 #2
"vista Diskhåndtering kan jeg godt se partitionen, men kan ikke gøre noget med den." Hvilket filsystem står der på partitionen under Diskhåndtering??
Avatar billede kokamok Nybegynder
10. februar 2008 - 21:54 #3
Det kan den ikke se. Kan kun se hvor stor den er. Jeg er bange for at der måske er blevet flyttet om på nogle tegn, så den ikke læangere ser den som en formateret og klar partition. Den har dog den farve som betyder at den er allokeret
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2008 - 22:00 #4
Jeg er da rimelig sikker på at du har mistet din filtabel - prøv at gendanne den med TESTDISK http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede kokamok Nybegynder
10. februar 2008 - 22:16 #5
Jeg tror at du er inde på noget at det rigtige der. Har hentet programmet, men kan ikke starte det. Får lige et hurtigt glimt af det, men så lukker det bare igen.
Avatar billede kokamok Nybegynder
10. februar 2008 - 22:25 #6
Fik det til at virke... giver lieg lyd hvis jeg kommer frem til noget godt  :) ind til videre tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2008 - 22:28 #7
Læs guiden omhyggeligt
Avatar billede kokamok Nybegynder
11. februar 2008 - 16:49 #8
Programmet viser at på den pågældende disk er en : Space confict between the following two Partitions.
Det er så system partitionen og den partition der ikke virker.

Jeg kan så trykke p for Primary, L for Logical, E for Externded d for Deleted

Hvad skal jeg gøre her?
Avatar billede kokamok Nybegynder
11. februar 2008 - 17:14 #9
Nå det var så ikke noget jeg kunne trykke  :) Dumme mig!

Nå men den siger : Only one partition must be bootable
                  Space confict between the following two Partitions
Avatar billede kokamok Nybegynder
11. februar 2008 - 19:43 #10
Nå det fik jeg så ødelagt fuldstændigt... Nå men nu har jeg masser af plads og en frisk windows :)
Fandt ud af jeg havde noget backup på et ide drev. Så jeg klarer mig :)

Tak for hjælpen alligevel!
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 20:38 #11
Tja! du burde nok ha læst guiden, især de sidste linjer
Avatar billede kokamok Nybegynder
12. februar 2008 - 15:32 #12
He he! Ja jeg havde sq nok ikke læst den ordenligt. Men jeg fik redet alt min data nu her med Easeus Data Recovery.

Det var sq dejligt. Det hedder backup fra nu af her  :)
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2008 - 21:31 #13
Mon ikke det udløser lidt point