Avatar billede snorga Nybegynder
06. december 1999 - 23:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

OnKeyPress i et stringgrid

Jeg vil gerne udføre en søgning i et stringgrid når man trykke på en tast mens grid'et er i focus. (Dette har styr på dette er IKKE spørgsmålet)

MEN

Grid'et er (option) goEdit=false; goRowSelect=true;

Dette får gridet til IKKE at ud onKeyPress eventet?

HVORFOR DET???? og endnu vigtiger kan man gøre noget ved det?
Avatar billede cybermike Nybegynder
09. december 1999 - 08:16 #1
Jeg forstår ikke helt spørgsmålet?

Er det rigtigt at du vil aktivere et andet object når brugeren trykker en tast med stringgrid´et er i focus.

Umidelbart vil jeg mene at du bare kan oprette en usynlig speedbutton og kalde den &S så kan man bare trykke ALT+S så aktivere denne knap.
Hvis ikke cursoren står i et felt hvor der kan skrives, så kan man bare trykke S!
Avatar billede snorga Nybegynder
09. december 1999 - 20:33 #2
Spørgsmålet er hvad der går galt siden OnKeyPress eventet ikke kommer når stringgridets option goEdit=false.

Jeg har et edit felt men hotkeyen alt+s.
StringGridet er aktivt jeg trykker på s (kun s ikke alt+s). Det er sker er at editfeltet bliver aktivt og stringgridet får ikke en onKeyPressEvent med s'et..
Avatar billede snorga Nybegynder
09. december 1999 - 20:34 #3
Nej, jeg vil ikke aktiver et andet object, jeg vil bruge inputet til at søge i stringgridet med.
Avatar billede cybermike Nybegynder
10. december 1999 - 14:51 #4
Kan du ikke bruge OnChange, hvis der er tale om et TEDIT så kalder den en OnChange hver gang man har tastet et tegn.
Avatar billede joen Nybegynder
10. december 1999 - 15:44 #5
brug onkeydown event...

hvis det bare er til shortcuts kan du finde de få (key : word) som du har brug for...
Avatar billede snorga Nybegynder
14. december 1999 - 17:29 #6
Jeg mener helle ikke at den modtager onKeyDown event, men jeg tjekke lige før jeg afviser :)

Hvordan får man Key:word til char? er der en funktion til det?
Avatar billede snorga Nybegynder
14. december 1999 - 17:35 #7
Hjælp.. OnKeyPress virker,

MEN ikke hvis der er en f.eks knap der har hotkeyen ALT+f,
Så kommer OnkeyPress ikke med f'et men alle andre bokstavere :(
Avatar billede joen Nybegynder
15. december 1999 - 14:41 #8
der findes vist nok, ikke en key:word til char men lav en liste hvis det bare er nogle hotkeys ellers :(

Avatar billede snorga Nybegynder
16. december 1999 - 03:15 #9
Så er det :(

Mit problem er at jeg har en stringgrid med en masse navne og andre oplysninger i. Man skal ikke kunne ændre i det der for er det "readonly". MEN man skal kunne søge i det, forstået på den måde at man aktiverr stringgridet og trykke på et bokstav og så hoppe den ned til først med et navn der starter med det bokstav. (man kan også skrive vidre eg man trykke "sno" og så hopper den ned til "snorga").

Alt det har jeg lavet. Jeg kan bare ikke bruge de bokstaver der er bliver brugt i en ALT+ hotkey... :(
Avatar billede snorga Nybegynder
22. januar 2000 - 17:11 #10
Det lader til bare at være komponentet der ikke er lavet til at gøre det jeg vil :(