Avatar billede izyr Juniormester
10. februar 2008 - 20:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

target=new. hvordan maksimerer jeg det nye vindue?

Hejsa

Det er lidt et dumt spørgsmål da jeg selv mener det er ret simpelt... jeg har bare glemt hvordan!

Jeg laver et link i html som åbner et nyt vindue a href blablabla target = galleri ...

Hvordan er det lige jeg sikrer mig at det nye vindue "galleri" er maksimeret??

takker
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2008 - 21:09 #1
<ole>

Det kan du ikke gøre med et almindeligt target på et link, men noget du skal scripte dig ud af. Du kan dog kun 'fake' et maksimeret vindue ... det er og ligner ikke et maksimeret vindue

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2008 - 21:19 #2
Du kan prøve sådan noget:

<script type="text/javascript">
function openWin(sUrl) {
    window.open(sUrl, "_blank", "fullscreen=yes,left=0,top=0,width="+screen.availWidth+",height="+screen.availHeight);
}
</script>

<button onclick="openWin('http://www.google.dk')">TEST</button>

- men det virker meget forskelligt i forskellige browsere ... og så vil dine brugere hade dig for det. Der er næppe noget værre, end når websites begynder at pille ved brugernes browsere  ;o)
Avatar billede izyr Juniormester
10. februar 2008 - 23:21 #3
hmm var sgu ellers sikker på at det kunne lade sig gøre. Er det så sin IE explorer man kan sætte til at åbne i en predefineret størrelse? nogle gange åbner min browser da i full size... så i perioder i mindre... aner ikk helt hvorfor.
Avatar billede olebole Juniormester
11. februar 2008 - 22:20 #4
Du kan prøve:

<script type="text/javascript">
function openWin(sUrl) {
    var oWin = window.open("", "_blank");
    oWin.moveTo(0, 0);
    oWin.resizeTo(screen.availWidth, screen.availHeight);
    oWin.focus();
    oWin.location.href = sUrl;
}
</script>

- er det det, du mener?
Avatar billede izyr Juniormester
13. februar 2008 - 16:18 #5
problemet er at jeg ikk har særlig meget forstand på scripts. Troede det kunne ha været klaret langt nemmere inde i <a href>
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2008 - 22:52 #6
Nu handler webkode jo ikke om tro - og det kan ikke gøres lettere. Dette hører såmænd til noget af det simpleste i almindelig webkode  :)
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2008 - 23:15 #7
- kunne du bruge koden?
Avatar billede izyr Juniormester
26. februar 2008 - 16:34 #8
det er hundrede år og en madpakke siden at jeg har siddet i decideret kode, og især javascripts... Har endnu ikke fået det plottet ind endnu, og jeg har min tvivl om hvor selve koden skal sættes ind. Skal det i det gamle vindue hvori linket til det nye sted ligger, eller skal det ligge i det nye vindue der åbnes ( da det er preprogrammeret php galleri, skal jeg nok ikk pille for meget ved det :o) )
Avatar billede izyr Juniormester
08. april 2008 - 09:06 #9
kom lige med et svar ole, så lukker jeg.
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2008 - 21:55 #10
Hmmmm ... det er ikke mange e-mails, Eksperten sender ud for tiden  :o|