Avatar billede shadowmage Nybegynder
10. februar 2008 - 19:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Søgning og kopiering af flere filer

Hej

Jeg har lidt af et dilemma - jeg tror jeg kender løsningen, men ved ikke hvordan den skal udføres.

Opsætning:
Server med diverse filer (.doc, .xls, .jpeg..osv)
Ekstern harddisk med en masse foldere opkaldt efter fil extension.

Problemstilling:
Ved søgning og derefter kopiering af en masse filer, så møder jeg denne fejl: "Cannot copy file: Cannot read from source file or disk"
Jeg kan godt overføre en hvis antal - ca. 2000 eller deromkring, men når der er omkring 20.000 for kun lige den fil type, så bliver det trist i længnden.

Jeg mistænker dog XCOPY for at kunne løse dette, og vil lige høre om der er nogen som kender de korrekte ting at skrive hvis man vil:

Søge efter f.eks. alle .doc filer på en folder og dens subfolders og derefter kopiere dem til et andet drev via XCOPY eller andet smart DOS værktøj.

Takker

Tidspres gør at jeg sætter den højt.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. februar 2008 - 05:44 #1
Med Robocopy og /XF kan du udelade bestemte filtyper og med xcopy og /EXCLUDE skulle du egentlig også kunne det.
Selv bruger jeg Syncback meget, fordi der er grafisk brugerflade og kunderne selv kan gå ind og ændre hvis de vil (den nyeste koster kun 160 kr, den gamle freeware udgave kan man hente på http://www.2brightsparks.com/downloads.html#freeware). Den har et utal af filtermuligheder
Avatar billede shadowmage Nybegynder
26. marts 2009 - 10:56 #2
Lukker.