Avatar billede karl-koder Nybegynder
08. februar 2008 - 18:32 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Sætte visible til true ?

hejsa,

hvis jeg laver en div som følger :

<div id="Login_info" runat="server" visible="false">
</div>

hvordan kan jeg så fra javascript sætte visible til true ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. februar 2008 - 19:19 #1
Lav style="display:none";
og et javascript med:
Skjul:
document.getElementById('Login_info').style.display ='none';
vis:
document.getElementById('Login_info').style.display ='block';
Husk evt af fjerne runat ellers passer id ikke
Avatar billede karl-koder Nybegynder
08. februar 2008 - 19:30 #2
Det har jeg allerede lavet, men da jeg har mere end en div på samme side der hver indeholder en række kontroller ville det være rart kun at vise vær div nå det er nødvendigt
Avatar billede crazysnap Seniormester
08. februar 2008 - 21:48 #3
Jamen hvorfor kan du ikke bruge dr chaos' script på de andre divs? Du må hellere lige uddybe hvor det helt præcis er du ønsker at kunne ændre visibilitien på divs'ne henne? Er det fra server-side kode eller fra javascript? Og hvornår skal de vises og gemmes?

/Snap
Avatar billede karl-koder Nybegynder
09. februar 2008 - 09:16 #4
Grunden til ikke at bruge display='none/block' er at alle div's i html'en vil blive vist og dermed også have større page load. Hvorimod hvis jeg kun laver dem visible hvis de skal bruges/vises nedsætter jeg også page load en del
Avatar billede crazysnap Seniormester
09. februar 2008 - 11:12 #5
Jeg forstår stadig ikke helt? Hvis du ikke kan bruge display: none/block eller style visibility: visible/hidden så er der ikke rigtig andre muligheder for at styre visibilitien på din div-tag gennem javascript.
Du har dog stadig ikke svaret mig på om det ER gennem javascript du kunne tænke dig at styre visibilitien eller om det faktisk er via server-side kode. Hvis det er via serverside kode kan du give div-tagen en runat="server" og styre det hele fra kode-behind. altså:

<div id="divTest1" runat="server" visible="false">Bla bla bla 1</div>
<div id="divTest2" runat="server" visible="false">Bla bla 2</div>

også f.eks. i din page load bruge visible attributen til at sætte visibilitien på din div-tag:

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
    bool blnCondition1 = true;
    bool blnCondition2 = false;

  divTest1.Visible = blnCondition1;
  divTest2.Visible = blnCondition2;
}

Men som sagt, jeg er stadig ikke helt klar på hvorfra du kunde tænke dig at styre visibilitien.

/Snap
Avatar billede karl-koder Nybegynder
09. februar 2008 - 12:10 #6
Det jeg ville frem til er blot om det er muligt at sætte visibiliten igennem javascript og det har du hermed svaret på ;o)
Avatar billede karl-koder Nybegynder
13. februar 2008 - 20:48 #7
Point ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
13. februar 2008 - 21:54 #8
hvem ?
Avatar billede karl-koder Nybegynder
14. februar 2008 - 06:56 #9
I kan jo dele ;o)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
14. februar 2008 - 09:25 #10
svar :)
Avatar billede crazysnap Seniormester
14. februar 2008 - 09:30 #11
Ok, udemærket.

Og et svar herfra.