Avatar billede pepsiman Juniormester
07. februar 2008 - 10:32 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

problem med ADODB.Connection

hej.

jeg har opretter login.mdb fra MS acces 2003.

jeg vil bare klik på "admin" i mit hjemmside,det komme bedskedfejl:

Microsoft VBScript compilation error '800a0401'

Expected end of statement

/loginind.asp, line 4

Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
----------------------------------------------^

sådan ser det ud i mit asp-kode:

<%
Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
Conn.Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("login.mdb"));
%>

hvordan åbener jeg sider ved klik på "admin" for næste sider er indhold brugsnavn og adgangskode.

På forhånden tak
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2008 - 21:18 #1
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
Avatar billede pepsiman Juniormester
07. februar 2008 - 22:47 #2
det virker ikke.
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2008 - 00:07 #3
ah - havde ikke set at det var javascript. Jeg kender intet til javascriptens syntaks men et gæt er at det så skal se sådan ud;

var Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2008 - 01:07 #4
<ole>

Prøv:
    var oDbConn = new ActiveXObject("ADOBD.Connection");
    oDbConn.open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=login.mdb");

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2008 - 01:08 #5
- ikke en ADO batadase ... hehe  :)
    var oDbConn = new ActiveXObject("ADODB.Connection");
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2008 - 02:04 #6
Jeg har kode der er set virke med:

var con = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2008 - 14:42 #7
Arne >> det kommer anpå, hvor det skal virke. Hvis det skal virke under JScript, er det ActiveXObject, der skal anvendes  :)
Avatar billede pepsiman Juniormester
09. februar 2008 - 09:36 #8
hej alle. jeg prøver det
Avatar billede pepsiman Juniormester
09. februar 2008 - 10:30 #9
Kære olebole og arne.
det virker ikke.. hmm

ok, jeg åbene hele sider med asp-kode:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="65001"%>
<!--#include file="Connections/loginind.asp" -->
<%
Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
Conn.Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("login.mdb"));
%>
<%
' *** Validate request to log in to this site.
MM_LoginAction = Request.ServerVariables("URL")
If Request.QueryString <> "" Then MM_LoginAction = MM_LoginAction + "?" + Server.HTMLEncode(Request.QueryString)
MM_valUsername = CStr(Request.Form("navntext"))
If MM_valUsername <> "" Then
  Dim MM_fldUserAuthorization
  Dim MM_redirectLoginSuccess
  Dim MM_redirectLoginFailed
  Dim MM_loginSQL
  Dim MM_rsUser
  Dim MM_rsUser_cmd

  MM_fldUserAuthorization = "kodetext"
  MM_redirectLoginSuccess = "tilfoeje.asp"
  MM_redirectLoginFailed = "fejl.asp"

  MM_loginSQL = "SELECT navntext, kodetext"
  If MM_fldUserAuthorization <> "" Then MM_loginSQL = MM_loginSQL & "," & MM_fldUserAuthorization
  MM_loginSQL = MM_loginSQL & " FROM loginasp WHERE navntext = ? AND kodetext = ?"
  Set MM_rsUser_cmd = Server.CreateObject ("ADODB.Command")
  MM_rsUser_cmd.ActiveConnection = MM_loginind_STRING
  MM_rsUser_cmd.CommandText = MM_loginSQL
  MM_rsUser_cmd.Parameters.Append MM_rsUser_cmd.CreateParameter("param1", 200, 1, 50, MM_valUsername) ' adVarChar
  MM_rsUser_cmd.Parameters.Append MM_rsUser_cmd.CreateParameter("param2", 200, 1, 50, Request.Form("kodetext")) ' adVarChar
  MM_rsUser_cmd.Prepared = true
  Set MM_rsUser = MM_rsUser_cmd.Execute

  If Not MM_rsUser.EOF Or Not MM_rsUser.BOF Then
    ' username and password match - this is a valid user
    Session("MM_Username") = MM_valUsername
    If (MM_fldUserAuthorization <> "") Then
      Session("MM_UserAuthorization") = CStr(MM_rsUser.Fields.Item(MM_fldUserAuthorization).Value)
    Else
      Session("MM_UserAuthorization") = ""
    End If
    if CStr(Request.QueryString("accessdenied")) <> "" And false Then
      MM_redirectLoginSuccess = Request.QueryString("accessdenied")
    End If
    MM_rsUser.Close
    Response.Redirect(MM_redirectLoginSuccess)
  End If
  MM_rsUser.Close
  Response.Redirect(MM_redirectLoginFailed)
End If
%>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>admin</title>
<style type="text/css">
<!--
.style3 {font-size: 16px}
-->
</style>
</head>

<body>
<form id="form1" name="logind" method="POST" action="<%=MM_LoginAction%>">
  <table width="150" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
    <tr>
      <td colspan="2" bgcolor="#666666">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
      <td><span class="style3">Navn:</span></td>
      <td><input name="navntext" type="text" id="navntext" value="<%=(loginind.Fields.Item("navntext").Value)%>" size="30" /></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>kode:</td>
      <td><input name="kodetext" type="password" id="kodetext" value="<%=(loginind.Fields.Item("kodetext").Value)%>" size="30" /></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><input type="submit" name="login" id="login" value="login ind" /></td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
  </table>
</form>
<p>&nbsp;</p>
</body>
</html>
<%
loginind.Close()
Set loginind = Nothing
%>
Avatar billede pepsiman Juniormester
09. februar 2008 - 18:24 #10
det fungere fint, da min ven var hos mig at hjælpe med at løse det. han er for god til at lave asp-kode.

lukket
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. februar 2008 - 18:27 #11
Som fejlbeskrivelsen fortæller jeg, er der syntax fejl, som man også kan se her:

Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
----------------------------------------------^

Den fortæller jeg at der ikke skal være ";", hvilket er korrekt da ";" ikke bruges til at afslutte linier i VBScript.. :-)

Her er et par hints:

1) Microsoft VBScript compilation error

2) <%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="65001"%>

:-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. februar 2008 - 18:30 #12
Rettelse: "jeg" skulle være "jer"

Jeg giver keysersoze skylden for at få jer til at tro at det var andet end VBScript.. :-)
.. hvilket virker lidt forkert i min bog (at man ikke bruger VBScript i ASP).. Men det er så bare min holdning..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. februar 2008 - 18:33 #13
Hmm.. der er et eller andet galt ..

Der bruges

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="65001"%>

og

+ "?" +

Hvis man bruger VBScript, skal man bruge: & "?" &

Dette burde vel give fejl: + "?" +
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2008 - 18:34 #14
- ahaaaaa ... klassikeren: "Læs spørgsmålet!"  ;D
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2008 - 18:35 #15
thesurfer >> I VB kan både bruge + og & ... det mener jeg også gælder i VBScript?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. februar 2008 - 18:40 #16
olebole> Jeg mener at jeg fik fejl når jeg (ved et uheld) kom til at bruge "+" i stedet for "&", som man nu gør i JavaScript (klientside)..

En test afslører følgende:

- Ved sammensætning af 2 strenge, kan man både bruge "+" og "&".
- Ved sammensætning af 2 forskellige typer (f.eks. integer og strenge) får man en fejl med "+" ("Typer stemmer ikke overens")

Så det burde virke med både "+" og "&", så længe at begge sider er strenge..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. februar 2008 - 18:44 #17
Tilføjelse:

- Ved sammensætning af 2 integers (eller andre typer der kan "regnes" med, matematisk), skal man bruge "+" for korrekt resultat (2 + 2 = 4), da "&" vil sætte værdierne sammen som om det var strenge (2 & 2 = 22)
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2008 - 18:47 #18
- men det anbefales at bruge & til strenge:
    http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/kd1e4aey(VS.85).aspx  ;o)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2008 - 22:56 #19
08/02-2008 14:42:50>

Forkert.

Server.CreateObject virker med alle ASP varianter inkl. JScript.
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2008 - 23:20 #20
Nej, sådan set ikke - men forudsætningen var forkert. Jeg havde blot set, det var i DW-kategorien og overset, der var tale om ASP  ;o)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2008 - 00:56 #21
Bruger man Server.CreateObject  andre steder end i ASP ?
Avatar billede pepsiman Juniormester
10. februar 2008 - 12:53 #22
lukket
Avatar billede olebole Juniormester
10. februar 2008 - 16:10 #23
Arne >> Nej, præcis ikke. Men man bruger 'new ActiveXObject' andre steder end under ASP. I en lokal DB-app i JS - som jeg fejlagtigt troede, der var tale om - vil man skulle instantiere objektet med 'new ActiveXObject'  ;o)
Avatar billede pepsiman Juniormester
11. februar 2008 - 09:39 #24
lukket