Avatar billede spottie Nybegynder
07. februar 2008 - 09:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med SELECT sætning?

Hejsa Eksperter

Har testet og det giver det korrekt udtræk, men jeg får da et andet problem, nemlig at de rækker der kommer ud ikke kan slettes, den siger noget med data read-only. Men det mærkelige er at hvis jeg markere kolonnen og trykker på "Sort (A->Z)" så kan jeg godt slette dem på trods af at de inden det tryk er sorteret.

Hvorledes kan jeg så få lov at slette records uden at skulle trykke på den der sort knap, således dataen i første hug kan slettes?

Har brugt følgende select sætning:

SELECT Tabel1.felt1, Tabel1.felt2
FROM Tabel1 INNER JOIN Tabel2 ON Tabel1.felt1 = Tabel2.felt1
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2008 - 10:02 #1
Postsæt typen skal sættes til Dynamisk udvalg (inkons. opdat.)
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2008 - 10:02 #2
Højreklik inde i det grå område i forespørgselsvisning!~)
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2008 - 10:03 #3
og vælger egenskaber...
Avatar billede spottie Nybegynder
07. februar 2008 - 10:27 #4
Takker... Kan du forklare om hvad dette gør? Dejligt det hjalp.

Det kommer ikke til at have indflydelse på resten af databasen eller andre quries eller VBA-moduler, vel?
Avatar billede spottie Nybegynder
07. februar 2008 - 12:23 #5
Håber du efter point vil svare på de tidligere stillede spørgsmål.. .-)
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2008 - 13:00 #6
Så er jeg tilbage... ja, selvfølgelig vil jeg efterfølgende svare (hvis jeg kan!~)

Hvad det gør er jeg egentlig ikke helt klar over, men jeg har aldrig oplevet at det har betydning for andet i databasen...

Men der er åbenbart et eller andet i recordsættet, som gør at det ikke kan opdateres. Så har man altså muligheden for at sige, her er vi ikke konsekvense, så hvis du kan så opdater alligevel... Fedt nok!~)
Avatar billede fdata Forsker
07. februar 2008 - 13:44 #7
OK, I fortsætter i et nyt spm  ;o)

Har du nøgle på de to "felt1" felter i tabellerne? Ellers kan Access godt blive lidt forvirret i.f.m. sletning.