Avatar billede e100 Nybegynder
06. februar 2008 - 23:51 Der er 1 løsning

Export af markerede celler til CSV fil via makro

Hej,

Jeg skal have eksporteret nogle data fra Excel til en CSV fil. Det skal gerne fungere således, at jeg kan markere de celler i regnearket som skal eksporteres i CSV filen og herefter trykke på en makro knap.

CSV filen der skal dannes skal bestå dels af nogle faste oplysninger i en form for header og dels af de markerede celler.

Resultatet af eksporten skal gerne resultere i noget der ligner dette:
----------------------------------------------------
[CLIENT]
REQUEST=TRUE
ROUTEINFO=TRUE
DETAILS=-1
TIMEFACTOR=100
ROUTEMAP=TRUE
STATION1=TOWN,DK 6700,Esbjerg, Hjerting, Guldagervej 14
STATION2=TOWN,DK 6000, Kolding,,
STATION3=TOWN,DK 6330, Padborg, Bov,
STATION4=TOWN,DK 9000, Aalborg, rørdal,
USEFIXTIMEASDEPARTURE=FALSE
FIXDATE=08.09.2007
FIXHOUR=13
FIXMINUTE=55
VEHICLE=slow lorry
[PRINTINGS]
PRINTMAP=0
PRINTROUTE=0
[SERVER]
ACTION=3
---------------------------------------------------

Det er dataene der starter med "STATION" der bliver markeret i regnearket. De øvrige oplysninger vil være faste felter i Excel som makroen skal eksportere til filen.

De data jeg har i Excel som jeg vil markere ser ud som følger:

Kolonne A -> STATIONX=TOWN (hvor X er et varierende nummer)
Kolonne B -> DK (eller anden landekode)
Kolonne C -> Postnr
Kolonne D -> By
Kolonne E -> Område (hvis tom sættes et ",")
Kolonne F -> Adresse

CSV filen skal gemmes i en bestemt folder på harddisken og navngives med dato og tid.

Puuha...syntes selv den er lidt langhåret...men håber på det bedste.

Håber på nogle svar :-)

Hilsen E100
Avatar billede e100 Nybegynder
30. maj 2008 - 10:21 #1
lukker tråden