Avatar billede jannek_ek Nybegynder
06. februar 2008 - 22:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

parse html fra String i tekstfelt

Jeg har efterhånden ledt en del, men har ikke rigtig kunne finde nogen simpel løsning på mit problem. Jeg har fundet en del metoder til at benytte både et JEditorPane og JtextPane til at læse hjemmesider fra nettet, men det jeg er intereseret i, er at have en streng, som jeg hurtigt kan gå ind og redigere i, og derefter få et eller andet tekstfelt til at vise den. Det er i teorien ikke nødvendigt, at det er html, da jeg udelukkende skal kunne vælge skriftfarve, fed, kursiv og understreget.

Det ville være rart, hvis der var nogen, der kunne fortælle mig hvordan det gøres.
Avatar billede winners79 Nybegynder
07. februar 2008 - 15:48 #1
Hvis du skal lave tekst formatering kunne du prøve:
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/javax/swing/text/rtf/RTFEditorKit.html
Avatar billede jannek_ek Nybegynder
07. februar 2008 - 16:25 #2
hmm kunne ikke lige gennemskue hvordan jeg let kunne parse en streng, vha den artikel.. men jeg opdagede tilgengæld at JEditoPane meget let kan gøre det, ved blot at sige setContentType("text/html");
Derefter parser den sit indhold som html.

http://java.sun.com/javase/6/docs/api/javax/swing/JEditorPane.html

men beklager besværet.