Avatar billede dougheffernan Nybegynder
06. februar 2008 - 14:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køre fil fra på anden server

Har fundet følgende kode på nettet:

DECLARE @exec_str varchar (255)
SELECT @exec_str = 'C:\MyFolder\MyFile.txt'
EXEC master..xp_cmdshell @exec_str

Kan man bruge ovenstående hvis filen der skal køres ligger på en anden server, \\server1, end den hvor SQL Server 2005, \\SQLServer er installeret på?
Hvordan?
Avatar billede powerpunk Nybegynder
06. februar 2008 - 15:01 #1
Det nemmeste ville vel være at mappe \\Server1 som et netværksdrev i explorer.

Så burde du kunne tilgå det via drevbogstav fra SQL Server.

eks:

Explorer->Tools->Map network drive...
Skriv '\\Server1' i folder og vælg drevbogstav. Sæt evt. hak i reconnect at logon...
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
07. februar 2008 - 15:31 #2
Tænkte nok at det ikke kunne gøres som UNC.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
08. februar 2008 - 08:38 #3
Synes ikke jeg kan komme ud over problemet med at få afviklet koden på "den anden server". Det drejer sig om service der skal genstartes og det er en .bat fil der kaldes, som indeholder følgende:
NET STOP MinService
NET START MinService

Men i ovenstående kode vil bat-filens indhold bare blive afviklet på den kaldende server. :(
Avatar billede powerpunk Nybegynder
08. februar 2008 - 09:28 #4
Ja det kommer du nok ikke uden om... Så skal du ud i noget Remote Procedure Call af en eller anden art.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
08. februar 2008 - 14:21 #5
Fandt lige følgende, det må kunne bruges.
"To remotely create and start a service from the command line, you can use the SC tool (Sc.exe) included in the Resource Kit."
http://support.microsoft.com/kb/251192
Avatar billede powerpunk Nybegynder
19. februar 2008 - 08:24 #6
Løste Sc.exe opgaven?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
17. april 2008 - 08:38 #7
Kom aldrig rundt til Sc.exe - valgte at flytte servicen til en anden server, har ikke haft problemer siden! Strange.
Læg et svar, powerpunk.
Avatar billede powerpunk Nybegynder
17. april 2008 - 08:51 #8
svar...