Avatar billede cost Nybegynder
06. februar 2008 - 12:48 Der er 1 løsning

Integration Services variable

Vi er en gruppe studerende som i forbindelse med udarbejdelsen af et datawarehouse har brug for at flytte noget data mellem en kildedatabase og et decideret datawarehouse, begge liggende i samme SQL server.

Til at udføre ETL forsøger vi at benytte Integration Services.

Til Hver ny post som bliver tilføjet kildedata bliver der oprettet et forløbende ID.

Udfordringen er at vi kun vil have nye poster med ned i vores DWH hver gang ETL proces køres.

Planen var at lave en:

SELECT MAX (idnr) FROM kildedb.kildetabel AS max

og herefter loade alt kildedata

SELECT * from kildedb.kildetabel

Herefter lave en conditional split på dette data, således at det kun er alt data hvor idnr > max  som kommer igennem

Herefter sætte det ind i DWH

Problemet består i hvordan vi får vores deklarerede variabel til at indeholde resultatet fra SELECT MAX sætningen så vi kan benytte den i vores conditionale split. VI kan umiddelbart ikke få nogle af værktøjerne til at fylde data i en variabel, undtaget row count, som har en direkte parameter til det

Håber der er nogle der har lidt dybere kendskab til integration services der kan hjælpe.

Enten direkte her, eller med Links til en guide hvor det er beskrevet
Avatar billede cost Nybegynder
07. februar 2008 - 08:42 #1
Fandt selv ud af løsningen på problemet.

Skulle laves som en SQL task i control flow, hvor man kan selecte AS ***** og så i et andet faneblad assigne ****** til sin variabel

Ligger beskrevet i VS hjælpen