Avatar billede westp Nybegynder
06. februar 2008 - 11:48 Der er 4 kommentarer

Log in - finde aktuel bruger via foreach loop og godkend ham

Jeg har alle brugere lageret i et dataSet. Ved log in skal der checkes om brugeren er i databasen, og om det indtastede password passer. Jeg har lavet følgende foreløbig. Hvordan får jeg fat i brugernavnet?

protected void ButtonLoggetInd_Click1(object sender, EventArgs e)
    {

      // DelfinerDataSet delfinerDataSet = new DelfinerDataSet();
        DelfinerDataSet.LoginDataTable loginTable = new DelfinerDataSet.LoginDataTable();
        DelfinerDataSetTableAdapters.LoginTableAdapter loginAdapter = new DelfinerDataSetTableAdapters.LoginTableAdapter();

        DataRow[] listeOverStatus = loginAdapter.GetLogin();

        foreach (DataRow[] status in listeOverStatus)
    {
    if()
          {
          }
        {

        }
Avatar billede Syska Mester
06. februar 2008 - 12:10 #1
Ville det ikke være nemmere at kigge direkte i databasen? og lave en query derfra?

string query = "SELECT * FROM Users WHERE Username = @Username AND Password = @Password";

eller skal det være med datasat ?

Så er der vist en der hedder:
ds.Tables["Users"].Select("Usernaem = 'buzzzz' AND Password = 'hemmeligt'");
(Er ikke 100% på oversåtende syntax )

Som så returnere et Rows[] array ... hvis den er null har den ikke fundet noget ... og ellers har den fundet brugeren ... og går ud fra at Username er unique.

// ouT
Avatar billede westp Nybegynder
06. februar 2008 - 12:58 #2
Ja det skal være DataSet i denne opgave.
Avatar billede Syska Mester
06. februar 2008 - 14:52 #3
ja ... men kan sidste eksempel så bruges eller?

// ouT
Avatar billede westp Nybegynder
06. februar 2008 - 15:13 #4
Nej - jeg har spurgt en kollega og fået svar - ellers tak for forsøget :-)