Avatar billede mestersimon Nybegynder
06. februar 2008 - 01:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Loade eksternt link i en DIV el. Tabel

Kære eksperter.

har søgt og søgt og søgt, og er kommet frem til at AJAX teknologien (som jeg ikke kender noget til) er den eneste måde at løse min opgave på, og så alligevel ikke, da AJAX kun må hente filer fra eget domain.

Så vi snakker eksterne links her.

Nå her er problemet, top.asp har et søgefelt der søger på en ekstern side.
Dette søgeresultat fra f.eks. google skal så loades ned i main.asp, eller rettere den table cell / DIV hvor main.asp er pt.

Dette kan let klares med en index fil og et frameset, og sikkert også en iframe.

,men dette er jeg ikke interesseret i.

Er der nogle af jer der har en løsning på problemet ?

----------index filen-------------

<table width="100%" border="0">
  <tr>

    <td><!--#include file="top.asp"--></td>

  </tr>
  <tr>

    <td><!--#include file="top.asp"--></td>

  </tr>
</table>

--------- top.asp filen ------

<form name="keywords" id="keywords" action="http://thepiratebay.org/search.php?q=" target="main">

<input type="text" name="ihq" id="felt1" class="input" value="Keywords" onClick="if (this.value == 'Keywords') { this.value = ''; }"  onmouseover="if (this.value == 'Keywords') { this.value = ''; }"
onblur="if (this.value == '') { this.value = 'Keywords'; }">

<a href=# OnClick="window.open('http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=' + document.keywords.ihq.value + '', 'main');getElementById('close').innerHTML='<a href=http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=' + document.keywords.ihq.value + ' target=_top><span>Google</span></a>
Avatar billede roenving Novice
06. februar 2008 - 02:02 #1
Du kan sagtens loade din side på serveren og så sende den videre !-)
Avatar billede mestersimon Nybegynder
06. februar 2008 - 02:14 #2
uddyb uddyb... gerne med et konkret eksempel
Avatar billede w13 Novice
06. februar 2008 - 08:03 #3
Kan du ikke bare include filen?
Avatar billede mestersimon Nybegynder
06. februar 2008 - 11:51 #4
rettelse i index filen: der skal selvfølgelig kun være 1 top.asp, den anden er main.asp.

w13: Hvad mener du ? Har include filen i mit table.
Avatar billede w13 Novice
06. februar 2008 - 13:24 #5
Sorry. Læste forkert.
Avatar billede mestersimon Nybegynder
06. februar 2008 - 14:36 #6
w13: helt ok

andre: er dette overhovedet muligt ? Søger stadig som en gal men ser ikke ud til jeg kan få nogle resultater.

Har fundet et eksempel der måske kan hjælpe
http://molendijk.110mb.com/include_menu6/suckertree1.html
Har leget lidt med det, men ser stadig ikke ud til at virke.

Et eksempel på en side der virker, er torrentscan.com - det er dog kodet i php. Min server understøtter kun asp
Avatar billede mestersimon Nybegynder
06. februar 2008 - 14:47 #7
well det link jeg gav er vidst ikke helt godt alligevel, det har links til forudbestemte sider der har menuen i en iframe.
Avatar billede mestersimon Nybegynder
29. marts 2008 - 15:45 #8
lukket