Avatar billede ffparken Nybegynder
05. februar 2008 - 23:42 Der er 8 kommentarer

ZyXEL NAS server, Jeg kan ikke logge på, hvad gør jeg ?

Hej
Jeg har netop fået mig en ZyXEL NSA-220
Jeg har fået oprettet en række brugere, sat min firewall op osv.
Det hele spiller sådan set.
Jeg kan bare ikke uploade til min Nas server.

I manualen står der man skal bruge FTP funktionen, jeg har åbne for FTP funktionen i nas serveren og jeg har åbnet porten på min router, men jeg kan ikke komme på.
Hvordan ved jeg hvad min FTP adresse er ? er bange for jeg måske gør det forkert ?
Derudover brude jeg kunne bruge serveren som et ekstra netværksdreb, men windows kan ikke finde den ?
Hvad kan det skyldes ?

Jeg kan sagtens benytte drevet når jeg bruger ZyXEL softwaren, så det er ikke min firewall der blokere....
Jeg har forsøgt at pinge den og det virkede også.
Avatar billede japping Nybegynder
06. februar 2008 - 00:10 #1
Prøv først at deaktivere alt sikkerhedsudstyr. Dvs. programmer på din PC som f.eks. firewall o.l. Derefter deaktiverer du al sikkerhed på router og evt. også på NAS serveren. Men inden du starter på dette, trækker du bredbåndsforbindelsen ud af routeren, så der ikke er nogen forbindelse til internettet.

Prøv herefter om du kan komme i kontakt med din NAS Server.
Avatar billede japping Nybegynder
06. februar 2008 - 00:21 #2
Kontroller Undernetmaske og Standardgateway for PC, router og server. Hvad er de ?

Har du set denne vejledning og fulgt vejledningen ? Bemærk at det er version 2. Se bla. Engelsk side 21 og side 7: http://dl01.zyxel.com/DownloadLibary_ShortName/NSA-220/quick_start_guide/NSA-220_2.pdf
Avatar billede japping Nybegynder
06. februar 2008 - 00:32 #3
Check at du har den seneste Firmware.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
06. februar 2008 - 08:26 #4
ftp kan du jo komme ind med ved at bruge IP adressen!!!!

ftp 192.168.2.0    (f.eks)

/SnabelJan
Avatar billede ffparken Nybegynder
06. februar 2008 - 08:39 #5
Det med IP adressen virker desværre ikke SnabelJan
Jeg har kigget i manualen og jeg kan heller ikke bruge funktionen nsa220 f.eks. så der er jo en fejl et eller andet sted.
Jeg har også slået alle programmer fra som evt. kan blokke det nu....
Avatar billede japping Nybegynder
06. februar 2008 - 10:08 #6
og de andre ting jeg nævnte ?
Avatar billede ffparken Nybegynder
06. februar 2008 - 17:34 #7
Jeg vender lige tilbage senere i aften, har lige fået en kammerat til at kigge på det...
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2009 - 20:21 #8
noget nyt ,jeg overvejer og købe en magen til .

er den nem nok og håndtere i bruger fladen