Avatar billede cathallo Nybegynder
05. februar 2008 - 15:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formatere tal til text, og men bibeholde nuller foran

Jeg har et felt med et tal, i selve feltet vises der feks. 0026, men i formel linien vises der kun 26. Når jeg konverterer feltet til text, bliver nullerne fjernet, dette ikke smart, da jeg derfor skal ind manuelt og tilføje to til tre nuller i flere hundrede felter

version: Excel 2003

Mvh
Lasse
05. februar 2008 - 15:21 #1
hvad mener du med:
- i feltet vises 0026
- i formlen vises 26

Hvor kommer værdierne er de indtastet eller....?
05. februar 2008 - 15:23 #2
Konverteringen til tekst kan f.eks. foretages med denne formel:
=TEKST(A1;"000#")
Avatar billede bak Seniormester
05. februar 2008 - 19:00 #3
Marker dine celler og kør denne makro, der laver celler om til tekst, nøjagtig som de ser ud.

Sub KonverterTilTekst()
    Dim c As Range
    Dim st As String
    For Each c In Selection
        st = c.Text
        c.NumberFormat = "@"
        c = st
    Next
End Sub
Avatar billede cathallo Nybegynder
06. februar 2008 - 09:10 #4
bak-> Virker bare smukt, og så fik jeg prøvet at benytte makro i excel, takker, og smid da lige et svar :)
Avatar billede bak Seniormester
06. februar 2008 - 09:59 #5
ok, så er du da nået et skridt videre :-)