Avatar billede don_q Nybegynder
05. februar 2008 - 12:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skifte CPU i bærbar

Hej.

Jeg har en Fujitsu Siemens - Lifebook B series. Den er efterhånden lidt gammel. Den har en Pentium 3 - 800 MHz og 256 MB RAM.

Kan de lade sig gøre at skifte CPUen i sådan en?

Evt også sætte flere ram i?
Avatar billede peet-49 Novice
05. februar 2008 - 12:07 #1
Det kan det, men kun med en anden pentium3 mobile, der er også en ekstra sokkel til ram i den.
Avatar billede don_q Nybegynder
05. februar 2008 - 12:19 #2
OK. Men hvorfor kiun med en anden pentium 3? Skal jeg ellers skifte bundkort? Og bliver det i så fald for dyrt eller hvad?
Avatar billede lassebm Nybegynder
05. februar 2008 - 12:20 #3
Fordi det er en anden teknologi..

Hvis du vil have en nyere computer, så køb en ny! I hvert fald i dette tilfælde, du skal skifte alt ud alligevel.
Avatar billede don_q Nybegynder
05. februar 2008 - 12:26 #4
Tja ok. En ny i denne serie / type koster bare en bondegård... Vel over 10K...
Avatar billede peet-49 Novice
05. februar 2008 - 12:36 #5
En ny bærbar kan nu til dags fåes fra ca.3000K, så det kan vist ikke betale sig, at gøre noget ved den bestående P3èr.
Avatar billede don_q Nybegynder
05. februar 2008 - 12:46 #6
Tja... Nu er det bare sådan at den her Lifebook er ultra lille. Den har en 10,4" widescreen (faktisk er der også indbygget touchscreen i). Hvis man skal have laptops i den størrelse skal man slippe ca. 10000...

Overvejer at beholde den her lidt endnu indtil at jeg kan få en ny laptop med SSD.