Avatar billede nio Nybegynder
05. februar 2008 - 09:51 Der er 1 kommentar

Sende email via lotus notes

Hej jeg har rodet meget med at få lotus notes til at sende email med en vedhæftet .pdf fil.
Koden herunder virker fint hvis jeg ikke vedhæfter .pdf filen. Men når jeg vedhæfter .pdf filen laver den en error på linien:

Domino.NotesEmbeddedObject embedObj = attachMe.EmbedObject(Domino.EMBED_TYPE.EMBED_ATTACHMENT, "", myDocDir, "Attachment");

Så hvis der er nogen som kan se fejlen så skriv endelig, har bøvlet mange timer med det :(.

Koden ser sådanne ud:

// start a Notes session
Domino.NotesSession session = new Domino.NotesSession();
session.Initialize(StaticFunctions.lotusNotesClientPassword);

// get the session user name
string userName = session.UserName; // something like "CN=Bertrand Rigal/OU=xxx/O=xxx"

string mailDbName = "names.nsf";

// open the mail database in Notes
Domino.NotesDatabase mailDb = session.GetDatabase("", mailDbName, false);

if (!mailDb.IsOpen) mailDb.Open();

Domino.NotesDocument mailDoc = mailDb.CreateDocument();

mailDoc.AppendItemValue("Form", "Memo");
mailDoc.AppendItemValue("Memo", "Memo");
mailDoc.AppendItemValue("SendTo", "bla@bla.dk");
mailDoc.AppendItemValue("Recipients", "bla@bla.dk");
mailDoc.AppendItemValue("BlindCopyTo", "");
mailDoc.AppendItemValue("From", userName);
mailDoc.AppendItemValue("Subject", "hejsa");
mailDoc.AppendItemValue("DeliveryOption", "High");
mailDoc.AppendItemValue("DeliveryReport", "Basic");
mailDoc.AppendItemValue("ReturnReceipt", "No");
DateTime dt = DateTime.Now;
mailDoc.AppendItemValue("ComposedDate", DateTime.Now);
mailDoc.AppendItemValue("PostedDate", DateTime.Now);
mailDoc.AppendItemValue("Body", "Ingen krop nej");
mailDoc.SaveMessageOnSend = true;

Domino.NotesRichTextItem attachMe = mailDoc.CreateRichTextItem("Attachment");
Domino.NotesEmbeddedObject embedObj = attachMe.EmbedObject(Domino.EMBED_TYPE.EMBED_ATTACHMENT, "", "C:\\test.pdf", "Attachment");

// send the document
Object dummy = "";
mailDoc.Send(true, ref (Object)dummy);
Avatar billede wisen Nybegynder
06. februar 2008 - 15:07 #1
.. ikke fordi jeg ved så meget om det, men her http://www.xtremevbtalk.com/archive/index.php/t-200939.html, kalder man EmbedObject med færre argumenter... kan det være det?