Avatar billede janbb Juniormester
09. maj 1999 - 00:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ISDN og USB

USB er hurtigere end seriel-port.ISDN
er hurtigere end alm. modem.Har set
stik der kan kombinere de to ting. giver det extra hurtighed ?.Eller er den max. hurtighed opnået med ISDN så
USB blot er en bekvemmeligheds-opnåelse
mht stik-placwering ?.
Avatar billede cybles Nybegynder
09. maj 1999 - 19:59 #1
Du har helt ret, der er ikke noget at hente hastigheds mæssigt på den løsning.

Dog kan det være at du kan opnå bedre fejl kordinering ved at benytte USB. Men om alle omstændigheder er det ikke noget mærkbart.
Avatar billede jumper Nybegynder
09. maj 1999 - 20:03 #2
Du får ikke en højere hastighed på din ISDN forbindelse ved at sætte dne på USB porten.

De 64K Bps per kanal er konstante.

Det er, som du siger, blot en bekvemmeligheds-opnåelse hvad angår stikplacering.

/Thor
Avatar billede benny.dk Nybegynder
10. maj 1999 - 08:57 #3
Og det gør at du med den samme isdn-router kan skiftes mellem forskellige PCere uden at slukke/tænde dem.

/Benny
Avatar billede tnielsen Nybegynder
10. maj 1999 - 10:41 #4
Der er nu en lille smule at hente.
En seriel-port kan maks "indtage" 115 kbs og en ISDN kan hente 128 kbs.
Hastigheden for USB kender jeg ikke, men jeg kunne forestille mig den var højere.
/TKN
Avatar billede hokke Nybegynder
13. juli 1999 - 09:44 #5
Naaaah...
De fleste PII'er har vel en UART 16650 (230.4 kbps) så det ved jeg nu ikke. Er det ikke tilfældet kan man sagtens finde software som kan pine mere ud af ens gamle UART på USENET/tele.isdn.dk.

En ISDN2 kan faktisk godt komme ud for at køre MERE end 128 kbps på portene. Med softwarecompression og stackcompresssion (ikke alle udbydere understøtter dette) har jeg haft den oppe at køre på over 250 kbps.

Angående USB. En USB-port er MEGET hurtigere - oppe i mod 1 til 2 Mbit så et Kabeltmodem til USB vil også være muligt. Desværre har INGEN af de USB-ISDN2-adaptere jeg har testet ikke virket. Det gælder både til Mac og til PC.

Så mit råd må være at købe en seriel.
Avatar billede benny.dk Nybegynder
13. juli 1999 - 10:12 #6
tnielsen>> Det er rigtigt at en alm. serial port kører med maks 115 kbs, men man kan faktisk for små penge købe nogle highspeed I/O kort, så man kan kommer op og udnytte bundlingen af de to kanaler.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. juli 1999 - 15:37 #7
jeg er enig i at USB kan spare en for at købe en ny COM port