Avatar billede borupborup Nybegynder
04. februar 2008 - 15:31 Der er 11 kommentarer

Submit form med flere valgmuligheder

Jeg prøver på nedestående.

Hvorfor kan jeg ikke for den til at se forskel på de 2 klik??

<form name="myForm2" method="POST" action="Send_order.asp">

<a href="#" onClick="document.myForm2.submit();">Slet markeret</a>
<a href="#" onClick="document.myForm2.submit();">Bestil markeret</a>
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. februar 2008 - 15:35 #1
Fordi et link ikke er en submit-knap. Du bliver nødt til at sætte en værdi på en eller anden måde i det du submitter, som du så kan referere til i din backend-kode (efter min mening er det dog bedre at bruge egentlige knapper, men jeg foretrækker så også at undgå Javascript hvor muligt...)
Avatar billede w13 Novice
04. februar 2008 - 15:47 #2
Hvordan skulle den kunne se, hvad du har trykket på? Det kan dog gøre sådan her:
-----------------------------------------------------------
<form method="post" action="">

<a href="#" onClick="this.form.setAttribute('action','Send_order.asp?mode=delete');this.form.submit()">Slet markeret</a>
<a href="#" onClick="this.form.setAttribute('action','Send_order.asp?mode=order');this.form.submit()">Bestil markeret</a>

</form>
-----------------------------------------------------------
Så kan du modtage værdien med Request.Querystring("mode") i ASP.
Avatar billede olebole Juniormester
04. februar 2008 - 20:33 #3
<ole>

Kun form-kontrol elementer kan referere til formen med this.form - og det er et a-element ikke.

<script type="text/JavaScript">
function setAction(sFormName, sAction) {
    var oForm = document.getElementsByName(sFormName)[0];
    oForm.setAttribute("action", sAction);
    oForm.submit();
}
</script>

<form name="myForm2" method="post" action="">

<a href="#" onClick="setAction('myForm2','Send_order.asp?mode=delete');return false">Slet markeret</a>
<a href="#" onClick="setAction('myForm2','Send_order.asp?mode=order');return false">Bestil markeret</a>

</form>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
04. februar 2008 - 20:37 #4
- og en betydeligt mindre rodet version (hvor vi ikke blander post- og get-variabler sammen) er:

<script type="text/JavaScript">
function setAction(sFormName, sMode) {
    var oForm = document.getElementsByName(sFormName)[0];
    var oMode = document.getElementsByName("mode")[0];
    oMode.setAttribute("value", sMode);
    oForm.submit();
}
</script>

<form name="myForm2" method="post" action="Send_order.asp">
<input type="hidden" name="mode">

<a href="#" onClick="setAction('myForm2','delete');return false">Slet markeret</a>
<a href="#" onClick="setAction('myForm2','order');return false">Bestil markeret</a>

</form>

Så findes alle dine variabler som post-variabler på serveren  ;o)
Avatar billede w13 Novice
04. februar 2008 - 21:11 #5
Hm, den med this.form på andet end form-elementer var lige svedt ud. =/
Avatar billede borupborup Nybegynder
05. februar 2008 - 09:23 #6
Kanon.

Tusind tak.
Den sidste gjorde det for mig ;)
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 12:08 #7
Lukketid?
Avatar billede borupborup Nybegynder
24. april 2008 - 12:16 #8
Ja
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 12:19 #9
Fik du Oleboles kode til at virke?
Så skal vi lige ha' et svar fra ham..
Avatar billede borupborup Nybegynder
24. april 2008 - 12:44 #10
Det var Ole's jeg benyttede
Avatar billede w13 Novice
28. april 2008 - 15:44 #11
Ole? :)