Avatar billede deicer Nybegynder
04. februar 2008 - 12:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Access/vba (.MoveFirst)

Hej

Jeg har en fil som indeholder dette:

A : 1
B : 2
D : 4
F : 6

Dette vil jeg gerne have ind i en table som ser således ud:

A  B  C  D  E  F
1  2      4      6

Jeg bruger et vb script til at finde rundt i ”tekstfelt” (altså .MoveFirst osv.) Mit problem er at jeg ved ikke om der mangler noget i filen (f.eks C og E i dette eksempel)

Hvordan sikre jeg mig at hvis A,B,C,D,E eller,F mangler at værdien blot bliver sat til o eller NULL?

Hænger lidt sammen med dette : http://www.eksperten.dk/spm/813943

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2008 - 13:35 #1
Hvis du trækker det ind i en tabel, så kan du lege med krydstab forespørgsler, eks. a'la:

Tabellen:
Bogstav
Tal

TRANSFORM Sum(Tabellen.Tal) AS SumOfTal
SELECT "Antal" AS Overskrift
FROM Tabellen
GROUP BY "Antal"
PIVOT Tabellen.Bogstav In ("A","B","C","D","E","F");
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2008 - 13:35 #2
osv.. med bogstaverne!~)
Avatar billede deicer Nybegynder
04. februar 2008 - 13:51 #3
Du plejer jo at have ret, spg.

Jeg tester og vender tilbage.

Tak ;-)
Avatar billede deicer Nybegynder
04. februar 2008 - 16:25 #4
Hej spg

Hvor vil du have ovenstående forespørgsel? Ind i "FjernUnodvenige" query'en? (Jeg arbejder videre med din skabelon).
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2008 - 07:44 #5
Jeg regner med at du importerer din fil manuelt og derved får en tabel, som jeg i mit eksempel kalder "Tabellen" og de to felter har jeg kaldt "Bogstav" og "Tal". Så laver du en ny forespørgsel, lader være med at vælge nogen tabel, går i SQL visning og indsætter sql'en... I eksemplet går det kun til F, så du skal lige fylde resten af bogstaverne på!~)
Avatar billede deicer Nybegynder
05. februar 2008 - 08:50 #6
Hej spg

Tak for din hjælp. Jeg har desværre for mange løse ende til at jeg selv kan lave projektet, så jeg regner med at finde en programmør som kan hjælpe mig i stedet for.

Igen, tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2008 - 09:21 #7
Du er velkommen til at sende mig en mail på spg.eksperten@gmail.com