Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2008 - 12:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Luk/stop programmet i form loading event

Hej,

jeg har et lille problem som tjekke om nogle data findes i en DB. Dataene får programmet som parameter, når programmet startes. Jeg tjekker dataene i form loading event og det virker ganske godt. Dog er problemet, at hvis dataene findes, så skal programmet ikke vises for brugeren. Så skal det bare lukkes. Men hvordan gør jeg det, når jeg forsat er i form loading eventet?
Avatar billede wisen Nybegynder
04. februar 2008 - 12:48 #1
er der nogen speciel grund til at gøre det i Form.Load? Kan du ikke gøre det i Main(), og afhængig af om data findes, køre Application.Run()...

/Wisen
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
05. februar 2008 - 10:48 #2
du ksn sætte din form til visible=false og først gøre den synlig hvis data findes. Hvis de ikke findes kalder du form.Close() eller Hide() eller hvad der passer bedst
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
05. februar 2008 - 10:49 #3
hvis programmet helst skal lukkes kalder du application.exit
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2008 - 12:17 #4
Wisen > Hvis jeg gør det fra main, så får jeg en fejl, da jeg ikke kan kalde en non-static funktion fra en static funktion. Kan jeg komme uden om det?

Subtile > Jeg prøver med dine forslag.
Avatar billede wisen Nybegynder
05. februar 2008 - 14:04 #5
Hvad er det du skal udføre? - kan det ikke gøres i en statisk metode?

/Jan
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2008 - 14:12 #6
Jeg skal connect til en MYSQL DB og se om der findes en post med et bestemt brugernavn. Dog har jeg subtiles forslag til at virke
Avatar billede wisen Nybegynder
05. februar 2008 - 14:51 #7
Det skulle der da ikke være noget i vejen for at gøre i en statisk metode, som du kalder fra Main() ... du kunne selvfølgeligt også gøre som subtile skriver, altså kalde Application.Exit(), selvom det ikke er særligt "pænt"

/Wisen
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2008 - 19:20 #8
Wisen > Du har ret i at det ikke er så pænt at kalde Application.exit, men det virker :) Men mange tak for dine input, men da jeg har benyttet subtiles forslag, så får han pointene
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
07. februar 2008 - 22:23 #9
tak :)