Avatar billede logitech33 Nybegynder
04. februar 2008 - 09:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

dropdownlist data til gridview

Hej Exp,

Jeg er i gang med at lære VB.NET og er bestemt ikke god til det endnu. Jeg har fået lavet en forbindelse til en database.

Jeg kan hente nogle data fra Databasen til en Dropdownlist. Det gør jeg således

Shared Function ID() As DataSet
        Dim FillID As DataSet = New DataSet
        Dim sql As String = ""
        sql = "SELECT * FROM testFirma ORDER BY FirmaID "
        FillID = SqlHelper.ExecuteDataset(AppKonfig.LogonTilServer, CommandType.Text, sql)
        Return FillID
    End Function

Nu kommer problemet

testFirma indeholder flere data end FirmaID, den indeholder FirmaNavn og FirmaAdresse.

Jeg vil gerne have det således at hver gang man vælger et bestemt id i Dropdownlist, så skal den opdatere to nye tekstbokse med FirmaNavn og FirmaAdresse.

Jeg har txtFirmanavn og TxtFirmaAdresse

Hvordan gør jeg det? Jeg håber der en der kan hjælpe mig med kode sample og en kort vejledning
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2008 - 11:35 #1
prøv
sqry = "select * from testFirma where FirmaID ='" & dropdownlist1.SelectedValue & "'"
        da = New SqlDataAdapter(sqry, getConnectionString())
        da.Fill(ds)
        If ds.Tables(0).Rows.Item(0) Is Nothing Then
            labelerror.Text = "Ingen Data"
        Else
txtBox1.Text = ds.Tables(0).Rows(0).Item(0).ToString
txtBox2.Text = ds.Tables(0).Rows(0).Item(1).ToString
End If
Avatar billede logitech33 Nybegynder
05. februar 2008 - 12:42 #2
tak,