Avatar billede mollebob Nybegynder
03. februar 2008 - 11:18 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Min brænder vil ikke brænde?!

Hej alle!

For godt en uge siden fik jeg formateret min pc. I går da jeg skulle brænde en musik-cd, opdagede jeg at min brænder ikke virkede. Jeg har prøvet lidt af vært men der er ikke noget af det som virker! Når Jeg sætter en cd-rom i vil den gerne tage den, men når man så sætter en brændbar-cd i og vil åbnene den fra drevet, siger den 'Insæt en disk i drev D:'

Min cd-brænder er en Samsung CD-R/RW SW-252F

Sidder der nogle som kunne tænke sig at hjælpe?

/mollebob
03. februar 2008 - 12:01 #1
... hvilket brænder program ?
Avatar billede mollebob Nybegynder
03. februar 2008 - 12:18 #2
Hej! Det er Nero 5.
Det er underligt for da jeg ville brænde den musik-cd, brændte den cd'en uden at gøre det!
03. februar 2008 - 12:36 #3
Hmmm...

1) Slet Drevet i Enhedshåndteringen - Genstart - og la' XP finde det igen...
2) Geninstall Nero
3) ???
Avatar billede mollebob Nybegynder
03. februar 2008 - 12:42 #4
Okay Det prøver jeg lige at gøre..
Vender tilbage igen.

/mollebob
Avatar billede mollebob Nybegynder
03. februar 2008 - 12:45 #5
Øhh :/
Hvor finder jeg Enhedshåndteringen henne? :)
Avatar billede mollebob Nybegynder
03. februar 2008 - 13:00 #6
..Den er fundet!!
03. februar 2008 - 13:01 #7
[Start][Indstillinger][Kopntrolpanel][Administratior][Computeradministration][Enhedshåndtering] ...
Avatar billede mollebob Nybegynder
03. februar 2008 - 13:41 #8
karise_larry Det virkede ikke. Den siger stadig at der ikke er insat en disk!
03. februar 2008 - 14:01 #9
Lige en hurtig: Prøv med andre Disk's ?
Avatar billede mollebob Nybegynder
03. februar 2008 - 14:52 #10
Det har jeg prøvet. De cd'er jeg bruger har altid virket. Nøj det er træls.
Drevet viser godt nok at der er en disk insat. Men hvis man højer klikker på D-drevet og vægler egenskaber, viser den at der er 0 byte på?

Nogle som kan hjælpe ? :/
Avatar billede mollebob Nybegynder
03. februar 2008 - 19:51 #11
Hallo :/ ??
Avatar billede klaro Nybegynder
05. februar 2008 - 22:03 #12
Meget software læse datamængden på CD og skriver 0 bytes left.
Når du brænder er der 2 fejl man kan lave, 1) at sætte den til at simulere brændingen uden at brænde, 2) at vælge harddisken som drev at brænde ned på (image burning).
Prøv med en RW disk og hvis den spørger om den må slette så sig ja.
Avatar billede mollebob Nybegynder
06. februar 2008 - 23:11 #13
God aften. - Tak for svar klaro!

Til fejlen nr. 2:
Inde i mit brændeprogram, nero 5 kan jeg kun vælge Image Recorder.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg kan gøre ved det. Syns næsten jeg har prøvet alt!

/mollebob
07. februar 2008 - 07:30 #14
Allerede når NERO5 ikke ka' genkende dit drev så e rden 'gal' ...
Hvis muligt prøv en nyere version af NERO ?
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
07. februar 2008 - 08:08 #15
Du kunne også prøve at reinstallere NERO, det hjælper somme tider
Avatar billede mollebob Nybegynder
07. februar 2008 - 08:12 #16
Det kunne jeg self prøve.

Men det der også er galt er at Windows heller ikke vil. Altså brænde.
Drevet siger at der ikke er sat en skive i, men viser at der er sat en i ifølge ikonet.

Hvis jeg prøver med en anden version af Nero, tror Du/I så at problemet med at Windows (Det med at den ikke vil tage imod en cd). ?
Avatar billede mollebob Nybegynder
07. februar 2008 - 08:12 #17
Hej lundorff-net.

..Det har jeg prøvet det hjælp ikke.
Avatar billede mollebob Nybegynder
09. februar 2008 - 21:09 #18
Jeg tror puteren kommer en tur på værksted inden længe, for endte for hjulpet end til videre. Hehe ;))

Med ellers mange tak for dem som kom med idéer til hvad jeg kunne gøre.

Vh. Mollebob
Avatar billede 7a300707 Nybegynder
10. august 2008 - 16:58 #19
det er da bare og smide det i et bål hehe
10. august 2008 - 17:15 #20
Bidrag hertil -> http://www.eksperten.dk/spm/839050 ?? *S*
Avatar billede mollebob Nybegynder
16. juli 2009 - 11:09 #21
Done ;P