Avatar billede ojeda Nybegynder
02. februar 2008 - 15:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kopiere tekst fra fil fra og til bestemt tegn

Hej. Jeg er ny her, og håber at kunne få hjælp og bidrage på dette forum :)

Jeg er stødt ind i et problem med noget vb.net kode, som sikkert er let nok, men jeg kan ikke lige finde noget dokumentation, som kan hjælpe mig.

Jeg har indlæst en .txt fil i programmet, som jeg har gennemsøgt efter visse kriterier.
Efter dette er jeg endt med en liste, som f.eks.:

567742

Ovenstående tal er er det tegn, hvor mit søgekriterie fremkommer.

Det jeg så gerne vil, er at vælge alt teksten mellem tegn 23 og 9632.

Hvordan gør jeg dette?

Jeg har givet 30 point for dette spørgsmål. Er dette for lidt, så sig til :)
Avatar billede tjacob Juniormester
02. februar 2008 - 17:50 #1
Velkommen til Eksperten.

Du kan bruge SubString.

Her antager jeg at teksten ligger i String sText:

Dim NyText As String = sText.Substring(23, 9632 - 23)

-første parameter angiver startindex, anden parameter angiver længden.
Det kan godt være der skal lidt +/- 1 til.
Avatar billede ojeda Nybegynder
02. februar 2008 - 23:21 #2
Mange tak!

Det virker som en drøm :D

Nu bare videre med det mæste problem hehe

Smid et svar, så du kan få dine point.
Avatar billede tjacob Juniormester
03. februar 2008 - 11:02 #3
OK -svar ;)