Avatar billede sprox Nybegynder
02. februar 2008 - 14:21 Der er 4 kommentarer

Kode virker lokalt, men ikke på webhotel

Hej Eksperter

Jeg er igang med mit første større asp.net projekt. Projektet fungerer som det skal når jeg kører det vha. Visual Web Developer, men så snart jeg uploader det, er det som om den ikke kan finde .cs filerne?

Jeg får følgende fejlmeddelse:

Parser Error Message: Could not load type 'Pages_Default'.

Source Error:

Line 1:  <%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/MasterMain.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default.aspx.cs"  Inherits="Pages_Default" Title="xxxxxxxxx" %>
Line 2:
Line 3:  <asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="Contentplaceholder1" Runat="Server">

Min Default.aspx ser således ud:

<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/MasterMain.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default.aspx.cs"  Inherits="Pages_Default" Title="Smyk-biks.dk" %>

<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="Contentplaceholder1" Runat="Server">

--- almindelig html her----

</asp:Content>

Min Default.aspx.cs ser således ud:

using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class Pages_Default : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {

    }

Både Default.aspx og Default.aspx.cs ligger i roden af webhotellet.

Så har prøvet at erstatte:

<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/MasterMain.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default.aspx.cs"  Inherits="Pages_Default" Title="xxxxxxxxx" %>

med

<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/MasterMain.master" AutoEventWireup="true" Src="Default.aspx.cs"  Inherits="Pages_Default" Title="xxxxxxxxx" %>

men det giver mig blot en anden fejl:

Parser Error Message: The 'MasterPageFile' attribute is not supported by the 'page' directive.

Source Error:

Line 1:  <%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/MasterMain.master" AutoEventWireup="true" Src="Default.aspx.cs"  Inherits="Pages_Default" Title="Smyk-biks.dk" %>
Line 2:
Line 3:  <asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="Contentplaceholder1" Runat="Server">

Webhotellet kører asp.net v 2.0

Nogen der har et bud på, hvad der kan være galt? Al hjælp af værdsat.

På forhånd tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. februar 2008 - 16:09 #1
Det er vist hvad den siger, når webhotellet kører .NET 1.1
Avatar billede sprox Nybegynder
02. februar 2008 - 17:11 #2
Jf. hostens hjemmeside skulle der være installere .NET 2.0 på serveren. Er der nogen måde jeg kan teste hvilken version der køres?
Avatar billede sprox Nybegynder
02. februar 2008 - 18:20 #3
erik, du havde ret. De kører kun version 1.1 på trods af deres hjemmeside siger noget andet.

Smider du et svar?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. februar 2008 - 19:53 #4
Jeg samler slet ikke på¨point, tak. Svar selv, accepter eget svar.