Avatar billede superraider Nybegynder
02. februar 2008 - 09:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

send mail fra asp.net app.

Hej
  <system.net>
    <mailSettings>
      <smtp>
        <network host="smtp.appliedi.net" />
      </smtp>
    </mailSettings>
  </system.net>
fra web config.

og

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        try
        {
            SmtpClient smtpClient = new SmtpClient();
            smtpClient.UseDefaultCredentials = true;
            smtpClient.Send("root@borkedguild.net", "poul@s-web.dk", "Account Conformation Email","Hej, jeg tester lige.");
        }
        catch (Exception ex)
        {
            throw ex;
        }

fra et pageload.

Men den sender ikke nogen mail, giver ikke nogen exception, så er lidt på bar bund.

Jeg fik en .asp side fra deres support som virkede, så det var ikke deres der var noget galt med.

<%

Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
Mailer.FromName  = "Test"
Mailer.FromAddress= "test@test.com"
Mailer.RemoteHost = "smtp.appliedi.net"
Mailer.AddRecipient "Hans", "hanss@appliedi.net"
Mailer.Subject    = "Testing ASPMAIL w/ attachment!"
Mailer.BodyText  = "Test email has been processed!"
'Mailer.AddAttachment "d:\path\to\the\test_attachment.txt"

if Mailer.SendMail then
  Response.Write "Mail sent..."
else
  Response.Write "Mail send failure. Error was " & Mailer.Response
end if
%>

Så nu er spørgsmålet, hvordan får jeg det oversat så jeg ka bruge det i mine asp.net applicationer.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. februar 2008 - 09:23 #1
Der er flere måder. Jeg fandt noget jeg legede med en gang - du kan se om det virker:

  MailMessage mail = new MailMessage();
  mail.To = "mod@tag.er";
  mail.From = "af@sen.der";
  mail.Subject = "subject";
  mail.Body = "body";
  SmtpMail.SmtpServer = "smtp.hos.din.host";
  SmtpMail.Send( mail );
Avatar billede superraider Nybegynder
02. februar 2008 - 09:27 #2
smid bare et svar. Mit første udkast virkede, mailserveren var bare langsom. Blev lige spamed.
Avatar billede nielle Nybegynder
02. februar 2008 - 09:39 #3
Jeg synes at du skal kigge på erikjacobsen's forslag - det er en mere ren .NET løsning som ikke forudsætter at man har specielle mail-komponenter installeret.

Dermed er den bl.a. mere portabel.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. februar 2008 - 09:39 #4
;) Nej tak, du. Jeg samler slet ikke på point. Nu er der i hvert fald 2 fungerende metoder. Men det er et komplekst emne - fx kan man komme ud for udgående smtp-servere, der kræver brugernavn og password.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. februar 2008 - 09:58 #5
Spørgerens .NET forslag er nu ganske udmærket. Den viste ASP-løsning bruger en specialkomponent.
Avatar billede nielle Nybegynder
02. februar 2008 - 10:08 #6
Min pointe var såmæn bare at der ikke umiddelbart var nogen grund til at bruge special-komponenter når nu .NET frameworket allerede har de nødvendige klasser.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. februar 2008 - 10:14 #7
Der er heller ikke vist eksempler med specialkomponenter i .NET ... ??
At supporten kun ku' grave et ASP-eksempel op, er selvfølgelig ganske underholdende ;)
Avatar billede superraider Nybegynder
02. februar 2008 - 10:41 #8
Min oprindelige måde at gøre det på er da med .net biblioteket, og ikke special komponenter :)

Ang brugernavn og pass til smtp servenren, så specificeres de bare.

etc:
<system.net>
    <mailSettings>
      <smtp>
        <network host="smtp.appliedi.net" userName="lol@login.dk" password="hejmed" port="2525" />
      </smtp>
    </mailSettings>
  </system.net>
Avatar billede superraider Nybegynder
02. februar 2008 - 10:41 #9
:)