Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2008 - 00:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hiv data ud fra hjemmeside

www.sharkscope.com -> Search Database -> søg på 'Player Name': Iceman på 'Pokerstars'
http://peecee.dk/uploads/022008/SS.bmp
Hvordan kommer jeg nemmeste til at hive de data (Games Played, Av.Profil, Av.Stake osv.) ud til c# ?
Bruger pt webbrowser til fremvisning af siden
Avatar billede wisen Nybegynder
04. februar 2008 - 11:17 #1
Bruger du en alm. webbrowser, eller har du lavet en C# applikation der har "indbygget" en browser?

/Wisen
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2008 - 12:38 #2
Bruger c#'s webbrowser
Avatar billede wisen Nybegynder
04. februar 2008 - 12:53 #3
Så burde du kunne finde dine data via browserens DOM - se evt. følgende links

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa290341(VS.71).aspx
http://blogs.msdn.com/tims/archive/2007/06/13/programming-html-with-c.aspx
Avatar billede wisen Nybegynder
04. februar 2008 - 12:54 #4
... det største problem er at finde det element i DOM'en som du skal bruge værdien af - der må du bruge "view source" og prøve dig lidt frem
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2008 - 16:33 #5
fx er 'Av. Profil' nedestående kode (fjernet dele af tag'sne)
td title="The Av. Profit is the Average Profit Per Game after rake has been subtracted." class="sortTable" align="right">$0&nbsp;&nbsp;</td

bruger visual studio 2005
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2008 - 14:41 #6
Mere hjælp?
Avatar billede wisen Nybegynder
06. februar 2008 - 14:58 #7
.. du burde kunne bruge noget i denne stil...

HtmlElement table = webBrowser1.Document.GetElementById( "tablerows" );
foreach( HtmlElement currentRow in table.Children )
{
    string playerName = currentRow.Children[ 0 ].InnerHtml;
    string gamesPlayed = currentRow.Children[ 1 ].InnerHtml;
    string avgProfit = currentRow.Children[ 2 ].InnerHtml;
    string avgStake = currentRow.Children[ 3 ].InnerHtml;
    string avgROI = currentRow.Children[ 4 ].InnerHtml;
    string totalProfit = currentRow.Children[ 5 ].InnerHtml;
}

... kiggede lige html-source hurtigt igennem - det ser ud til at tabellen hedder "tablerows". Når du har fat i den, kan du gå rækker og tilsvarende celler igennem og hente de værdier du skal bruge...

.. bemærk at koden ovenfor ikke er testet, så jeg kan ikke garantere at du kan bruge det "as is"...

/Wisen
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2008 - 15:34 #8
Det er til at arbejde med, mange tak! :)

Svar tak
Avatar billede wisen Nybegynder
06. februar 2008 - 16:03 #9
1 stk. svar...