Avatar billede longlakecent Nybegynder
06. december 1999 - 19:29 Der er 10 kommentarer

bootdisk

hejsa hvor kan jeg hente en dos boot diks til win 98?  jeg skal kunne installere  paa en gammel gammel maskine saa jeg mener ikke at jeg kan, boote paa cd rommen.
hjaelp mig hurtigt
Avatar billede longlakecent Nybegynder
06. december 1999 - 19:29 #1
aww ja jeg skal ogs[ bruge en standart  cd rom driver til et cdrom drev til dos
Avatar billede radiator Nybegynder
06. december 1999 - 19:58 #2
Kan du ikke bare lave en under Start>Indstillinger>Kontrolpanel>Tilføj/fjern programmer og så gå ind under fanen Startdiskette?
Avatar billede stone Forsker
06. december 1999 - 20:33 #3
jeg har en cd-rom driver som kan installeres under dos(atapi driver fx140)
hvis du har mulighed for at lave en startsdiskette som "longlakecent siger"
har du ikke brug for en driver til cd-rom,den vil være på.
har du ikke mulighed for at lave en startsdiskette fra windows,kan du kopierer Io.sys,ms-dos.sys,command.com,
config.sys,autoexec.bat,driveren til cd-romdrevet.
når du så har fået adgang til drec C:
kan du starte "setup.exe" som installerer
driveren.
jeg har selv brugt den metode på en 486dx, uden problemer, det forudsætter at driveren passer til drevet.
atapi[fx140] driveren har jeg uden problemer brugt på flere forskellige cd-rom drev.

Avatar billede stone Forsker
06. december 1999 - 20:42 #4
rettelse:
til "diskette" ikke cd-rom drevet.
(det kan ikke lade sig gøre):-)

Avatar billede spacey Nybegynder
06. december 1999 - 22:06 #5
Hvis jeg får din mail adresse kan jeg sende dig filerne til en bootdiskete.
Avatar billede phrozia Juniormester
06. december 1999 - 22:08 #6
Du skal bare gå ind og lave en startupdisk (rescuedisk) og når du så putter den i og genstarte, spørger den (computeren) om du vil have med eller ude cd-rom understøttelse.

/Phrozia
Avatar billede chris Nybegynder
07. december 1999 - 00:06 #7
Avatar billede gnarf Nybegynder
07. december 1999 - 09:34 #8
www.bootdisk.com er blevet lukket af Microsoft....hvor smarte er de?  Doh...
Avatar billede xander Nybegynder
13. december 1999 - 16:28 #9
giv mig en mailadresse, så skal jeg sende dig en boot disk - skal det være 95 eller 98 ?
Avatar billede cybermike Nybegynder
20. januar 2000 - 10:49 #10
Det kan da ikke være så svært, gå på nettet og find en fil, ATAPICD.SYS el lign. Find en tom diskette sæt den i drevet, gå til dos og skriv:
FORMAT A: /S
XCOPY C:\WINDOWS\COMMAND\FORMAT.COM A:
XCOPY C:\WINDOWS\COMMAND\FDISK.EXE A:
XCOPY C:\WINDOWS\COMMAND\MSCDEX.EXE A:
XCOPY C:\WINDOWS\HIMEM.SYS A:
A:
COPY CON CONFIG.SYS
DEVICE={cdromdriver} /D:IDECD000
DEVICE=HIMEM.SYS
[tryk f6]
COPY CON AUTOEXEC.BAT
MSCDEX /D:IDECD000
[tryk f6]
[genstart maskinen og vupti det virker]
Du skal så selvfølgelig huske at kopiere cdrom driver filen over på disketten også og udskifte {cdromdriver}med navnet på denne!

Hvis du vil have en sådan fil skal jeg med glæde sende den til dig, mail mig evt. på uf13@hotmail.com