Avatar billede uggi16 Nybegynder
01. februar 2008 - 14:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Redigering af variabel

Jeg har en variabel der indeholder HTML. I denne HTML står f.eks.:

<script type="text/javascript">
        function frmPaypalSubmit(frm) {
            if (frm.os0.value == '') {
                alert ('Please enter your domain name');
                return false;
            }
</script>

Nu vil jeg så gerne vide, hvordan jeg sletter dette JavaScript-kode inden jeg skriver HTMLen ud til klienten. Det jeg leder efter, er altså en funktion der kan slette alt mellem <script type="text/javascript"> og </script>.

Håber der er nogen der kan hjælpe!?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
01. februar 2008 - 15:22 #1
str = "blah blah<script type=""text/javascript"">        function frmPaypalSubmit(frm) {            if (frm.os0.value == '') {                    alert ('Please enter your domain name');                return false;              }        }</script> blah blah"

s1 = "<script type=""text/javascript"">"
s2 = "</script>"

p1 = instr(str,s1)
p2 = instr(str,s2)

res = mid(str,1,len(s1) + p1)
res = res & mid(str,p2,len(str) - p2 )

//akj
Avatar billede uggi16 Nybegynder
01. februar 2008 - 15:45 #2
Hej akj! Det ser ud til at virke ... næsten! Jeg har prøvet dette:

str = "hejsa <script type=""text/javascript"">function frmPaypalSubmit(frm) { if (frm.os0.value == '') { alert ('Please enter your domain name'); return false; }}</script>"

s1 = "<script type=""text/javascript"">"
s2 = "</script>"

p1 = instr(str,s1)
p2 = instr(str,s2)

res = mid(str,1,len(s1) + p1)
res = res & mid(str,p2,len(str) - p2 )

response.Write(res)

Resultatet (view source) bliver:
hejsa <script type="text/javascript">f</script
hvilket giver en fejl! Kan du hjælpe?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
01. februar 2008 - 19:49 #3
har lige rykket det hele et hak.

//akj

str = "hejsa <script type=""text/javascript"">function frmPaypalSubmit(frm) {

if (frm.os0.value == '') { alert ('Please enter your domain name'); return

false; }}</script>"

s1 = "<script type=""text/javascript"">"
s2 = "</script>"

p1 = instr(str,s1)
p2 = instr(str,s2)

res = mid(str,1,len(s1) + p1 - 1)

res = res & mid(str,p2,len(str) - p2  + 1)

response.write res

//akj
Avatar billede nielle Nybegynder
01. februar 2008 - 20:07 #4
En alternativ løsning:

str = "hejsa <script type=""text/javascript"">function frmPaypalSubmit(frm) { if (frm.os0.value == '') { alert ('Please enter your domain name'); return false; }}</script>"

Set re = New RegExp
With re
    .Pattern = "<script type=""text/javascript"">.*?</script>"
    .IgnoreCase = True
    .Global = True
End With

str = re.replace(str, "")
Avatar billede uggi16 Nybegynder
04. februar 2008 - 10:55 #5
dk_akj > det virker, tak for hjælpen
Avatar billede uggi16 Nybegynder
04. februar 2008 - 10:56 #6
dk_akj > smider du lige et svar :D
Avatar billede nielle Nybegynder
11. februar 2008 - 18:26 #7
dk_akj > Du er blevet bedt om at lægge et svar :^)

uggi16 > Hvis det er en krav at der skal stå en:

<script type="text/javascript"></script>

tilbage bagefter (hvorfor?) så kan det gøres med denne variant:

str = "hejsa <script type=""text/javascript"">function frmPaypalSubmit(frm) { if (frm.os0.value == '') { alert ('Please enter your domain name'); return false; }}</script>"

Set re = New RegExp
With re
    .Pattern = "<script type=""text/javascript"">.*?</script>"
    .IgnoreCase = True
    .Global = True
End With

str = re.replace(str, "<script type=""text/javascript""></script>")
Avatar billede dk_akj Nybegynder
12. februar 2008 - 10:03 #8
Jamen så er der da et svar her.

//akj
Avatar billede uggi16 Nybegynder
13. februar 2008 - 08:42 #9
nielle > Grunden til at jeg skulle bruge <script type="text/javascript"></script> tilbage på siden er at jeg skal bruge noget Javascript på en side og kun noget af det på en anden side, derfor deler jeg det op i to så jeg kan fjerne det ene når der er brug for det før siden indlæses af brugeren.

Så opstår der heller ikke fejl :D

dk_akj > jeg takker for hjælpen, du har gjort en af vores kunder glade, da vi leverede hjemmesiden til tiden pga. din løsning :D

Tak for denne gang.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
14. februar 2008 - 10:44 #10
Det gør mig meget mere glad at høre en pts :-)

//akj