Avatar billede m_tandrup Nybegynder
06. december 1999 - 18:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdatering mellem to MySQL database

Hej

Jeg har to MySQL servere, med en database som har samme struktur på de to servere. Men da klienterne bruger begge servere, er data'erne forskellige. Så jeg vil gerne have mulighed for automatisk at holde de to databaser opdateret, med hinandens data.

Hilsen
Mads B. Tandrup
m@ds.person.dk
Avatar billede faceorbit Nybegynder
23. januar 2000 - 16:35 #1
Jeg har brugt de sidste 3 måneder på at løse det samme problem i mSQL. Jeg er bange for at der ikke er en let løsning på dit problem. Jeg kan anbefale : principles of distributed database systems af m. tamer özsu.

Har du overvejet andre design løsninger til dit problem ?
Hvis du skriver lidt mere om databasestrukturen samt hvormange transaktioner du laver pr. dag/time/minut og hvorofte du har mulighed for at opdatere dine databaser kan jeg måske hjælpe.
Avatar billede lassehjorth Nybegynder
21. februar 2000 - 21:56 #2
Kan man ikke lave et cronjob, som gør det en gang i døgnet???
Avatar billede qwertyx Nybegynder
11. april 2000 - 13:42 #3
Kan du ikke først bruge SELECT ... INTO OUTFILE for at skrive en tabel til en simpel txt-fil, for dernæst at indlæse denne file DB nr 2 med LOAD DATA INFILE
Avatar billede roadkill Nybegynder
18. april 2000 - 13:06 #4
Du kan ikke bare (vha et cronjob eller lignende) dumpe indholdet af de to databaser til hinanden, idet du så for problemer med alle de nøgler, du har defineret: De to databaser vil sandsynligvis bruge de samme nøgleværdier, og når du prøver at merge databaserne, vil nøglernes unikhed (flot dansk) blive overtrådt... Og ditto alt, hvad du har af constraints i det hele taget. Oracle tilbyder en form for database distribution, men det bedste er nu altid kun at have én database...

/roadkill
Avatar billede m_tandrup Nybegynder
16. april 2001 - 16:51 #5
hmm...