Avatar billede fixbabe Nybegynder
31. januar 2008 - 16:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tjek variabel for forbudte ord

Jeg søger en måde at tjekke variablen $var med en liste af forbudte ord fra en db.

$res = mysql_query("select * from list WHERE `name` like '%$var%'"); syntes ikke at fungere som ønsket.
Avatar billede rosvall Nybegynder
31. januar 2008 - 20:44 #1
Start med at trække alle dine fy-ord ud af databasen og læg dem i et array.
Så kan du bruge en
foreach($fy_ord AS $ord){
  if(strpos($var, $ord) !== false) echo "Fandt $ord";
}
Hvis du aldrig skal bruge listen med fy-ord mere end EEN gang pr. sidevisning, kan du lige så godt skippe array'et:
while(list($ord) = mysql_fetch_array($mysql_ressurce))
  if(strpos($var, $ord) !== false) echo "Fandt $ord";
Avatar billede fixbabe Nybegynder
01. februar 2008 - 10:23 #2
Gider du forklare hvordan den sidste virker?
Avatar billede olebole Juniormester
02. februar 2008 - 18:30 #3
<ole>

- det gør den ikke!  =)

Den vil i hvertfald sortere en bunke ord fra, som ikke skal sorteres fra. Med den viste løsning vil det f.eks. være umuligt at omtale Pikasol og de utallige andre ord, som indeholder en stavelse, der som enkeltstående ord vil være 'forbudt'. Skal du lave en løsning, som ikke irriterer brugerne unødigt, er det en langt mere kompleks opgave  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede fixbabe Nybegynder
02. februar 2008 - 19:13 #4
Er det noget du vil kunne lave ole ?
Avatar billede fixbabe Nybegynder
06. februar 2008 - 18:54 #5
Ingen der kan komme med en løsning?
Avatar billede fixbabe Nybegynder
27. april 2008 - 08:25 #6
Jeg lukker, fandt igen løsning