Avatar billede wmann Nybegynder
31. januar 2008 - 10:08 Der er 2 kommentarer

Events reagerer iklke

Jeg har lavet et program men efter at mine events er kørt en gang reagerer de ikke mere. Nogen ide om hvad der eventuelt kunne være grunden?
Så den kører medtoden igennem en gang men ved den samme procdure lige efter reagerer den ikke..

IApplication app = initializationData as IApplication;
            IEditor mpEditor = app.FindExtensionByName("esriEditor.Editor") as IEditor;

            Editor mpEditorEvents = mpEditor as Editor;
            IEditEvents_Event mpEditorEvents2 = mpEditor as IEditEvents_Event;

            IEditEvents_OnCreateFeatureEventHandler EditorOnCreateFeature = new IEditEvents_OnCreateFeatureEventHandler(IEditEvents_OnCreateFeature);
            mpEditorEvents.OnCreateFeature += EditorOnCreateFeature;

            IEditEvents_OnChangeFeatureEventHandler EditorOnChangeFeature = new IEditEvents_OnChangeFeatureEventHandler(IEditEvents_OnChangeFeature);
            mpEditorEvents.OnChangeFeature += EditorOnChangeFeature;
Avatar billede Syska Mester
31. januar 2008 - 14:05 #1
Jeg skal bruge  mere info end det ...

Sikker på du ikke opretter et nyt object, da det du har smidt dine events på ?

// ouT
Avatar billede wmann Nybegynder
31. januar 2008 - 14:27 #2
Det er en extension til et andet program. Og den skal så catche dette programs events.. Den fanger den første event men derefter reagerer den slet ikke på nogen events. Jeg prøvede så at bruge udelukkelsesmetoden med return i metoderne for at se hvor langt den kunne komme uden at "ignorere" de modtagne events..
Og jo tidligere jeg satte "return" jo flere gange kunne den fange disse events. Så løbende tilbage igennem programmet kom der flere og flere gennemløb.
Return i den første metode den bliver sat, til giver 12 gennemløb og derefter "ignorerer" den de events igen.

Sagen er at jeg skal lave en metode der kan tjekke om en figur er flyttet eller dens attributter er ændret.. Den kan man desværre kun fange på en onChangeFeature-event. Når dette event bliver kastet får jeg rækken der er ændret med som parameter ned i min metode.
Jeg løber alle linier igennem og ser om de har ændret sig og hvis de ikke har ser jeg om figuren har ændret sig.
Uanset hvad skal jeg ind i samme metode til sidst, og denne skal skrive i 2 felter. Den skal skrive i 2 felter: dato + tid og brugernavn i nummer 2. Der så 4 felter - 2 til hver scenarie (1. figuren ændret sig 2. attribut ændret sig).

I metoden begge scenarier ender i der læser jeg feltnavnene fra en XML fil hvilket også går godt og den skriver det hele i felterne. Dog når den får lov at køre det hele igennem kan den løbe det igennem en gang hvorefter den "ignorerer" de samme events når de kastes fremover.
Og hvis jeg laver min return tidligere i metoden kan den måske løbe 2-3 gange igennem uden at lave alt kode, og jo tidligere jeg sætter min return jo flere gennemløb får den.

Jeg kan godt sende noget kode med men tror ikke det vil give meget mening..

Hvad kan være årsagen?